Kazaksan Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 (endret) Vel, kan forklare hva som skjer. PC-en starter opp normalt, men plutselig så fryser alt. Jeg kan ikke bevege musa eller komme noen vei. Så jeg trykker reset knappen og PC-en starte opp igjen. Men så sier kjermen at det ikke er noe kontakt mellom den og PC-en. Jeg kommer da ingen vei. Så jeg trykker på knappen og venter til den slår av. Så trekker jeg ut strømmen både fra PC-en og skjermen. Venter ca. 10 sek. Setter dem inn igjen og slår på PC-en. A. Enten så virker PC-en som normalt igjen, til neste gang den fryser. B. Eller så viser det fortsatt ingen kontakt mellom skjerm og PC. Hvis B, så åpner jeg opp kabinettet og tar ut skjermkortet og RAM brikkene. Putter dem tilbake igjen. Starter maskinen, og så virker ting igjen. Men, etter en tid, alt ifra 5min, til 2 timer, til flere dager. Så fryser den igjen, og det samme problemmet oppstår. Så, nå vet jeg ikke om det er hardware eller software feil. Jeg har oppdatert skjermkort driverne, men det ga ingen effekt. ___ PC-en er som følger: - Strømforsyning - (Powersupply) Fortron/Source Powersupply ATX 550W 120mm, SATA, 24pin, EPS12V - Hovedkort - (Main Card/Motherboard) Asus A8n-SLI Deluxe, nForce4 SLI, Socket-939, S-ATA, Dual-GbLAN, FIrewire, PCI-Ex16 - Prosessor - (Processor) AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 393, 512KB, BOXED m/vifte - Dual DDR-minne - (Memory/RAM) Kingston ValueR. PC3200 DDR-DIMM 1024MD Kit w/two matched ValueRAM 512MB - Skjermkort - (Graphic Card) Sapphire Radeon X800 256MB GDDR3 PCI-Express, Tv-Out, DVI-I, Full-Retail - Harddisk - (Harddrive/Harddisk) Maxtor DiamondMax 10 300GB SATA 16MB 7200RPM NCQ ___ Hvordan skal jeg gå fram med å finne feilen? PC-en er ikke et år engang. Veldig takknemlig for enhver hjelp. Endret 8. oktober 2006 av Kazaksan Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Det første jeg ville gjort er å formatert maskinen, og lagt alle de nyeste driverene inn på nytt. Så ville jeg kjørt diverse testprogrammer og slikt som tester stabiliteten på minne osv. Lenke til kommentar
Kazaksan Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 (endret) Hm, er det ikke en vei utenom formatering? Vil helst ikke det, men om jeg må så. Endret 8. oktober 2006 av Kazaksan Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Hei! Jeg vil tro feilen ligger i maskinvaren eller BIOS. Muligens ny BIOS vil hjelpe, eller nullstilling av den. Sjekk også at hovedkortet har nok strømledninger. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå