Reeve Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Hvba koster fasekjøling, om man skaffer de fleste delene selv? (det man kan finne i et kjøleskap, kompressor etc. Men man får noen andre til å bygge det? (Har ikke så lyst å betale 6000-7000 lissm 1 Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Jeg tror at for folk flest er det billigst/best/greiest å bare kjøpe en komplett kjøler. Det er først når du skal bygge mange at det lønner seg å begynne handle deler (du trenger mye dyrt utstyr for å i heletatt få til noe særlig). Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Kanskje ikke helt relevant, men kan noen som eier en sånn fasedings svare meg på hvorvidt den bråker? Jeg kunne tenkt meg en, men gidder ikke hvis den høres ut som et kjøleskap. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Jeg har en. Og den bråker veldig mye, men den er ikke bygd for å være stille heller - her er det maks kjøling og ikke noe annet. Det er fullt mulig å bygge "stille" fasekjøleren, men de blir aldri lydløse da- Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 (endret) Hva slags lyd lager den? Som en kompressor type kjøleskap? Endret 8. oktober 2006 av Isbilen Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Hos meg er det kondenservifta som høres best, men kompressoren er og ganske hissig ja. Klart at hvis den bygges i en solig kasse som demper vibrsjoner og sånn bra så vil du ikke høre den så godt. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Her har du link til en netshappe. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2006 (endret) Vet i8kke om dere forstod spørsmålet, men det jeg mente var: Hva KOSTER Fasekjøling, om man har deler fra før?? (dvs. de delene man finner i et kjøleskap) Takker for de som svarer meg, men venligst ikke svar, om du ikke kan svare på dette, og dette er ikke en diskusjonstråd, slik det virker somd et er over. Endret 9. oktober 2006 av christopher909 1 Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Hvis du har alt fra før så koster det jo ingen ting. Men hvis du har bare det du finner i et kjøleslap som du sier så er det en del du mangler. Samt at hvis du skal få noen til å bygge for deg så må du nok ut med noen tusen uansett. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2006 Hvis du har alt fra før så koster det jo ingen ting. Men hvis du har bare det du finner i et kjøleslap som du sier så er det en del du mangler. Samt at hvis du skal få noen til å bygge for deg så må du nok ut med noen tusen uansett. 7034453[/snapback] Thx Har du en idé om prisen forresten?/hva jeg trenger? 1 Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Egentlig ikke, snakk med Overklokk på forumet her. Sjekk sida det ble linket til ovenfor. Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Kjøp en kjøler av Overklokk, han klarer nok å mekke en bra kjøler til deg for rundt 4000, skal du lage selv blir det mye dyrere, du trenger mye dyrt verktøy, og skal du ha bra kuldemedium koster det fort over 10 000 for den minste tanken du får.. Den er jo ikke liten heller da, 12kg regner jeg med. Hvis du bare vil kjøle ned dataen din litt mer og ikke er så interessert i å lære hvordan du lager en kjøler, kjøp ferdig. Hvis du bygger selv blir det dyrere og du blir avhengig Du kommer ikke langt med deler fra kjøleskap/fryser. Kompressoren er vel det eneste du kan bruke, og den er som regel så svak at den ikke klarer belastningen fra en CPU. Lenke til kommentar
tmolberg Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Hva med en kompressor fra en fryser? er ikke den noe bedre enn den fra et kjøleskap med tanke på at en fryser (vår) fryser holder circa -10. jeg forstår meg ikke på fasekjøling så rett på meg hvis jeg tar feil. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Hva med en kompressor fra en fryser? er ikke den noe bedre enn den fra et kjøleskap med tanke på at en fryser (vår) fryser holder circa -10. jeg forstår meg ikke på fasekjøling så rett på meg hvis jeg tar feil. 7060723[/snapback] Det er stort sett samme greia. Men en stor fryser har ant. ett større kjølesystem og da. Lenke til kommentar
tmolberg Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 var det jeg trodde, større kjølesystem må jo gjøre at den kan kjøle litt bedre enn et kjøleskaps kompressor. Uansett prisen på en enkel singelsteger fra overklokk var 3000 bare på en planke tre og circa 6000-7000 med fancy boks med lcd display og hele pakka. Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Vanlige frysere og kjøleskap har som regel ubrukelige kompressorer til en PC-kjøler, bortsett fra noen av de fryserne som har lokket på toppen og ikke er høye, men brede, hvis dere skjønner :!: Brukbare kompressorer finnes f.eks. i airconditionere, varmepumper, luftavfuktere og kjølere til kjølerom.. Lenke til kommentar
tmolberg Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 har en BREEEEEEED fryser nede i kjelleren som ennå fungerer, kanskje jeg noen gang overtaler mamma til og "kaste" denne slik at jeg kan stikke av med alle delene ^^ Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Hehe Du kan dra til en kuldemontør, en som reparerer og selger kjølere til kjølerom og sånn og spørre om han har noen deler/kjølere han skal kaste.. Jeg har fått noen kompressorer og kondensere på den måten. Eller du kan dra til en gjennvinningsstasjon og se etter deler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå