Gå til innhold

De nye Gitarkameratene, hva synest du?


ZenCo

Anbefalte innlegg

Alejandro trekker det hele veldig ned. Resten av gutta har meget bra stemmer, da særlig Kurt som har en vanvittig kontroll. Bra fremførelse av sin egen låt som han har på sitt album.

 

Som dere andre sier, er jeg enig, Kurt gjør seg best alene, da de andre ikke klarer å henge med hans stemmeprakt. Og Alejandro er helt på bærtur...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med en del her. Et godt under middels coverband. Jeg mener at du iallefall kan prøve å lage coverversjon med særpreg om du først skal lage en. Ikke en som er klin lik "orginalen", som i deres tilfelle er Jeff Buckley sin versjon. Det at stemmene prøver å nå litt anderledes toner enn Jeff Buckley, holder ikke.

 

K. D. Lang og Jeff Buckley covrer Leonard Cohen bra, men når du lager en coverlåt som er dårligerere og nærmest parodierer en annen coverlåt, blir det for meg litt dumt. Det er slik jeg forstår det også "hit-en" deres. Hørte for øvrig litt av en konsert av dem på NRK, uten å bli noe videre imponert.

Endret av HenHau
Lenke til kommentar

Synes de gjør mange av cover sangene dårlig, men kurt nilsen har en utrolig stemme dessverre lager ikke han min type musikk.

 

Og må si at Alejandro e regelrett irriterende og høre på.. han synger jo med helt lik stemme i hver eneste sang, dårligere sanger skal du leite lenge etter

Endret av AlexGM
Lenke til kommentar
Ah. Herlig uttalelse! Er så enig, så enig. De kan jo ikke annet enn å spille noen grep. Kurt er vel den beste gitaristen, og han er jo ikke noe utrolig god.

7054393[/snapback]

Man behøver ikke å være teknisk dyktig på gitar for å lage musikk som låter bra.

 

Angående de nye gitarkameratene sier jeg meg enig med de fleste her; det er både dårlig og kjedelig. Mitt inntrykk er at det stort sett bare appellerer til de som har et skuffende ukritisk forhold til musikk.

Lenke til kommentar

Dette er nok dessverre et innlegg i båsen "musikkvitere/cred-innehavere/bedrevitere etc uttaler seg", men jeg må ærlig nok innrømme at jeg synes konseptet (konsertene og cd-utgivelsen) er noe av det mest unødvendige Norge har sett. Det forundrer meg dog at de ikke har timet dette prosjektet nærmere jul.

 

Noe av det som irriterer meg mest med dette er herr Linds liksom-nonchalante-og-plukka-opp-fra-en-don-henley-konsert - frasering på Boys Of Summer, samt den utålelige og komplett uforståelige applausen publikum kommer med når Kurt Nilsen turbo-testo-radbrekker sin linje av Halleluja.

 

Når det er sagt, og det er det jo allerede...den absolutt beste og nærværende versjonen av Halleluja jeg har hørt noen gang foregikk i Dublin i forfjor sommer, med to unge irske gutter som spilte på gata i Temple Bar-området ca klokka 23 på kvelden, med et komplett forstummet og gråtkvalt publikum.

 

(noe sier meg at jeg har skrevet om akkurat dette i en annen tråd, men jeg kan ikke huske akkurat nuh.....)

Endret av Tumbleweed
Lenke til kommentar
Syntes det er morsomt da de spiller på en plass det er mange andre populære band. Alle de andre har fengede låter med bra stemme osv, og publikum jubler. Når de skal spille går folk... er så genialt  :!:

7065525[/snapback]

Hehe, sånn var det på VG-lista-konserten i sommer, Satyricon hadde spilt, folk gikk. :wee:

Lenke til kommentar

Syns den ene livesangen de har funker som radiomusikk, nå om dagen spiller radio1 "bare" folk som heter James og som synger elendige sanger om love og give og møkk.. Men det var vel en avsporing..

 

For meg er dette radiomusikk, de gjør det greit men Alejandro (?)Fuentes synger faen meg stygt! Har tidligere brent meg på å laste ned radiomusikk for å høre på når jeg ikke er på jobb, det blir aldri bra ;)

Lenke til kommentar

Jeg syns de burde vært på tiltalebenken for å ha voldtatt "Boys of summer". Versjonen deres er veldig lik originalen, men de har maktet å miste den melankolske nerven som løftet den opp på klassikernivå, ihvertfall for meg.

 

DJ Sammys versjon var f. meg bedre, og nei jeg kødder ikke. Selv om det er en søplete party trance versjon, så har den faktisk mere innlevelse enn gitarkameratenes bidarg.

 

Ut over den ene sangen, vel halleluja også men det har andre nevnt, så er de ikke SÅ ille. Hadde sikkert overlevd og kanskje til og med hatt det moro på en konsert, men jeg hadde reist meg og vendt ryggen under boys of summer :-)

Endret av wowbagger
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...