Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

jeg skal ta mopped lappen

Darkdemo

Anbefalte innlegg

hei! jeg skal ta lappen den 19. oktober. jeg er 18 år og har tatt sånn kjøring på undomskolen. jeg har prøvd på lappen før men feila med 2 formye gale svar! da ga jeg opp! utrolig dumt av meg! deg jeg lurer på er om jeg kan dra til biltilsynet og bare ta lappen uten noen atester på at jeg har kjørt på skole osv? også er det dette med mopped da! hva skal jeg veilge? har lyst på suzuki tsx honda mt5 eller yamaha dt 50. må heslt være en "off-roader" har ikke tenk til å trimme! vil ikke risikere å mista lappen osv! gammel eller ny mopped? kjøper jeg gammel MÅ jeg skru! kjøper jeg ny kan jeg vente med å skru i 5 år kansje! spørs jo åssen man kjører den også vetu! jeg kan å kjøre mopped!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du må vel ha noe dokumentasjon på at du har hatt kjøretimer og slikt for å ta oppkjøring, men for å ta teoriprøva på ped så trenger du ikke det...

Når det gjelder Pæd, så må du jo kjøpe en mt5, det er grompeden sin.

den er ikke så stor, funker til offroader og går fortere enn Suzuki TSx orginalt. Uten plomba da :p

Lenke til kommentar

kunne du gitt meg en link eller noe til en nettside med moppeder ! kansje litt bortkasta ja! men jeg må ha en som går bra og som det ikke er noe tull med skal kjøre på jobb på vinteren! og vil ikke at moppa skal stoppe eller ikke starte da! GÅR EN MOPPE ORGINALT I 60?

Lenke til kommentar

den butikken synes jeg var ubrukelig! ikke fantes det yamaha dt og tsx der! hehe:P

det er så amge som blir lei av mopped? hvorfor det? jeg har gått på rødde folkehøy skole i et år nå! å har kjørt cross og det er jo livet! kjørte en ktm 80 fyy faen og den gikk! :dribble::dribble: jeje noen andre butikker som ligger i akershus eller hedemark? med link der man kan få se ca pris på en tsx . dt eller mt5

Lenke til kommentar

MT-5 gikk som regel rundt 55-60 originalt. Mye det samme med de fleste gir-mopeder før EU-reglene. TSX, DT/DTR var vel noen av de som gikk best originalt.

Edit: DT/MT og disse er SYKT morsomme originalt i skogen! :D Trekker som F på lave turtall!

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

mt-5 gikk ut av produksjon i 1999.

RMX gikk ut av produsksjon for et eller to år siden tror jeg...

TSX va vel modellen før RMX, og gikk ut når den kom, husker ikke når :p

det er vel det jeg kommer på nå :p

De nye mopedene er plomba ned til 45km/t kjøper du en litt eldre en, så har du en som går lovlig i +/- 60km/t

en ny en er bortkasta å, for min del så brukte jeg min i nesten ett og et halvt år...

Lenke til kommentar

slik er det ikke, sisst jeg hadde sykkelen min på verksted, så fikk jeg beskjed om at de ikke levere den tilbake, hvis den ikke var godkjent for å kjøre på veien. peden var orginal, og jeg spurte etter ei liste om hva som måtte gjøres, da sto det ingenting om noe som ville redusere farta på'n.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...