Gå til innhold

360 konsollen funker ikke!

anders!

Anbefalte innlegg

Om det er verdt det eller ikke er fullstendig subjektivt. Men faktum er at ledninger er billigere, bedre respons og mer stabilt.

7029085[/snapback]

Jepp, det er veldig subjektivt. Men er det fakta du lister opp? Ok, det er billigere. Men bedre respons? Er det et faktum? Og mer stabilt? Hva er det som er ustabilt?

Jeg kan bare snakke ut ifra egne erfaringer. Responstid er vanskelig å sammenligne siden jeg kun har trådløse kontrollere. Men jeg kan i alle fall si at jeg har all den responstiden jeg selv er i stand til å håndtere. Jeg merker overhodet ingen lag.

Når det gjelder stabilitet; utifra egne (og mine venner som har X360) erfaringer, finnes det ingen stabilitetsproblemer. Det skal ikke finnes stabilitetsproblemer. Har man stabilitetsproblemer, er det noe som ikke fungerer som det skal og man bør ta kontakt med MS og få byttet ut enten kontroller eller konsoll istedenfor å syte og klage her.

7029230[/snapback]

Bedre respons er faktum ja. Bare les litt om det hvis du tviler. Trådløst er alltid dårligere enn ledning. På alt.

Utifra han som postet dette innlegget så er det stabilitets problemer.

Sett massevis av tråder hvor folk har hatt problemer med sine trådløse 360 kontrollere. Kan ikke huske særlig mange når det gjelder kontrollere med ledning uansett konsoll. Er jo selvsagt at det er mindre problemer med ledning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er et utdrag av en review av den trådøse kontrolleren av CNet:

Response time is even with that of any wireless controller released before. The controller is as responsive as its wired counterpart, with the exception of the guide button, which takes a few seconds longer to sync wirelessly.

Lenke til kommentar
Her er et utdrag av en review av den trådøse kontrolleren av CNet:
Response time is even with that of any wireless controller released before. The controller is as responsive as its wired counterpart, with the exception of the guide button, which takes a few seconds longer to sync wirelessly.

7029392[/snapback]

The force feedback is strong but not quite as strong as the wired controller's.

Dette sto det også. Var ikke klar over dette. Faktisk enda en god grunn til å heller kjøpe kontroller med ledning.

Endret av Hossa
Lenke til kommentar
Bedre respons er faktum ja. Bare les litt om det hvis du tviler. Trådløst er alltid dårligere enn ledning. På alt.

7029384[/snapback]

Jeg tviler ikke på at ledning gir litt bedre responstid enn trådløst. Det jeg tviler veldig sterkt på er at dette er noe du vil merke. Uansett, du har gjort ditt valg og satser på ledning av årsaker jeg ikke nødvendigvis er enig i, men det er ditt valg.

Utifra han som postet dette innlegget så er det stabilitets problemer.

Sett massevis av tråder hvor folk har hatt problemer med sine trådløse 360 kontrollere.

7029384[/snapback]

Hvis du har sett massevis av tråder, har du noen fine linker eller konkret statistikk? Noe vi kan forholde oss til? For dette er den eneste tråden jeg har sett om noe sånt (ikke det at det betyr noe). Personlig tror jeg dette enten bunner i brukerfeil eller konsoll/kontrollfeil. Ikke innebygde svakheter. Jeg har i alle fall brukt mine trådløse i altfor mange timer uten et eneste problem.

Kan ikke huske særlig mange når det gjelder kontrollere med ledning uansett konsoll. Er jo selvsagt at det er mindre problemer med ledning.

7029384[/snapback]

Kan ikke huske noen tråder i det hele tatt, jeg for min del. Fint om du kunne vise til noen konkrete tråder (jeg leser tross alt ikke alt her på forumet :) ).

Selvsagt sier du? Som tidligere nevnt i denne tråden har jeg hatt mer problemer med ledning enn uten. Slipper å enten måtte sitte innenfor tre meter fra konsollen eller dra konsollen ut på gulvet. Slipper at ungene snubler i ledningen (og potensielt ødelegger noe). Slipper ledningskaos og løse ledninger på gulvet.

Lenke til kommentar

Dette sto det også. Var ikke klar over dette. Faktisk enda en god grunn til å heller kjøpe kontroller med ledning.

7029428[/snapback]

Kunne knapt brydd meg mindre om akkurat det. Rumble-featuren er mer enn sterk nok for min del. Hva betyr det om det rister litt kraftigere? Får du mer ut av spillet om kontrollen dirrer bittelitt hardere?

Lenke til kommentar

7029428[/snapback]

Kunne knapt brydd meg mindre om akkurat det. Rumble-featuren er mer enn sterk nok for min del. Hva betyr det om det rister litt kraftigere? Får du mer ut av spillet om kontrollen dirrer bittelitt hardere?

7029567[/snapback]

Får du mer ut av det hvis det dirrer mindre da ? Det er uansett ikke et pluss.

Lenke til kommentar

7029604[/snapback]

Gee... sa jeg at det var et pluss? Nei. Jeg sier at det ikke er et minus. Påstod jeg at jeg får mer ut av det om det dirrer mindre? Nei. Jeg sier at det ikke betyr noe om det dirrer en del eller om det dirrer litt mer enn en del.

Lenke til kommentar
Sett massevis av tråder hvor folk har hatt problemer med sine trådløse 360 kontrollere.

7029384[/snapback]

Og 9 av 10 slike tråder opprettes fordi folk ikke har lest manualen. Der det klart og tydelig står hvordan man syncer den trådløse med konsollen etter f.eks. batteriskifte.

Noe jeg mistenker er tilfellet her og.

Lenke til kommentar

7029604[/snapback]

Gee... sa jeg at det var et pluss? Nei. Jeg sier at det ikke er et minus. Påstod jeg at jeg får mer ut av det om det dirrer mindre? Nei. Jeg sier at det ikke betyr noe om det dirrer en del eller om det dirrer litt mer enn en del.

7029682[/snapback]

Generelt ville nok de aller fleste valgt en kontroller med sterkest rumble hvis de hadde valget. Garantert.

Uansett, 100-200kr billigere, aldri batterier, aldri lading, bedre rumble, bedre respons (ok, litt tvilsom den da men jeg heller fortsatt mot det).

Den eneste fordelen trådløs har er ikkenoe ledning "rot". Jeg vil si ledning vinner denne kampen ganske så lett.

Endret av Hossa
Lenke til kommentar

Jeg har både trådløs kontroller og en med ledning, og til tross for at jeg var en smule skeptisk overrfor den trådløse etter tidligere erfaringer med slikt, må jeg si jeg er imponert over den.

Responsen er helt lik, rekkevidden er lang, og signalet stoppes ikke av teite ting på bord/personer i veien. I tillegg blir det aldri mer snubling i den forb*nna ledningen :D

Lenke til kommentar
Generelt ville nok de aller fleste valgt en kontroller med sterkest rumble hvis de hadde valget. Garantert.

7029724[/snapback]

Generelt ville nok de aller fleste ikke bry seg så mye om den lille forskjellen. Garantert.

(Kan du kan jeg).

De aller aller fleste vet ikke om den lille forskjellen en gang. ;)

Uansett, 100-200kr billigere, aldri batterier, aldri lading, bedre rumble, bedre respons (ok, litt tvilsom den da men jeg heller fortsatt mot det).

Den eneste fordelen trådløs har er ikkenoe ledning "rot". Jeg vil si ledning vinner denne kampen ganske så lett.

7029724[/snapback]

Den vinner kampen ganske så lett for din del. Jeg for min del har helt andre prioriteringer og synes hele trådløs-konseptet er genialt og gir meg store fordeler som jeg ikke vil gi slipp på. Jeg vil si at trådløst vinner denne kampen ganske så lett. I min heim.

Lenke til kommentar

7029724[/snapback]

Generelt tror jeg ikke folk bryr seg så mye om rumble. Trådløs kontroll er komfort, man sliper kabelen som begrenser seg til 3m, responstid har jeg stor tvil til at er forskjellig, iallefall slik vi merker det. En batteripakke tar ca 70 timer gaming tilsammen, vil ikke kalle det et stort problem med og bytte batterier engang i blant. Lading, folk kjøper sjeldent oppladbare batterier, engangsbatterier er billige per dags dato og folk har ikke problemer med og bytte. At mange har hatt problemer med sync'en finner jeg veldig vanskelig og tro, har ALDRI hørt om slike tilfeller. Når man har bytta batterier må kontrollen synkroniseres med XBOX'en igjen, hadde folk greid å ta en liten titt i manualen så hadde det aldri vært noe problem ved batteribytting. Har hatt XBOX 360 siden 2 Desember, ALDRI hatt noe trøbbel med trådløse kontrollen, responstiden er ikke til og klage på, den reagerer momentant når jeg styrer. Komforten med trådløs kontroll er veldig stor, ingen snublekabler, hvis man er flere slipper man at kablene tvinner seg.

~ Medion

Lenke til kommentar
Når man har bytta batterier må kontrollen synkroniseres med XBOX'en igjen, hadde folk greid å ta en liten titt i manualen så hadde det aldri vært noe problem ved batteribytting.

7030692[/snapback]

Heh, etter at jeg har byttet batterier trykker jeg bare på guide-knappen for å skru den på og så funker alt igjen. Funker fortreffelig (men har play&charge-kitet nå, så da er det slutt på batteribyttinger :) )

Lenke til kommentar

Morsom debatt :) hehe....

Jeg har kun trådløse kontrollere og kommer nok aldri til å kjøpe en med ledning. Faktisk så har ledning vært et problem for meg på den game xboxen da dattern min pleide å bite hull i ledningene hehe :)

Men uansett.. feks med PES så har ikke jeg merket noen som helst forksjell på gamle xbox og 360... responsen er den samme... hadde det vært forskjell så hadde jeg selvsagt ikke digga trådløs...

Rumble/FF er *FOR MEG* kun nyttig når jeg venter på en online mottstander og det tar lang tid... da hender det jeg swapper igjennom tven og da er det fint at kontrolleren rister litt på bordet så jeg får akseptert motstanderen... men utenom det så skrur jeg faktisk av rumble.... Jo og i tiger woods er det kjekt når den rister når du liksom er under press... for da blir man faktisk litt stressa... :D Men som alltid så er det subjektivt og kan derfor ikke defineres som bedre eller dårligere....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...