Gå til innhold

SD-Brikke plutselig "uformatert"..? :|

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nylig fått meg en SD-brikke som jeg hadde sett opp med mine dokumenter og diverse portable-programmer - tenkte det var tryggere enn å ha det på harddisker som bryter sammen i tide og utide..

Vel, da jeg kom hjem i går fikk jeg noen merkelige feilmeldinger om exe-filer som manglet osv, og da jeg startet maskinen igjen i dag får jeg ikke tilgang til minnebrikken. Volumnavnet viser ikke, og hvis jeg prøver å gå innpå den får jeg spørsmål fra windows om jeg vil formatere den.. :s

Noen forslag til hva jeg kan gjøre?

En litt fortvilet hilsen,

Glenn

Endret av GKSaue
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det finnes massevis av programvare for data recovery.

F.eks: http://www.ontrack.com/easyrecoverydatarecovery/

7026321[/snapback]

Det er nok best å forsøke med noe slikt først ja. Og deretter ville jeg testet brikken litt for å se om den har skader etc. . Hvis ikke, kan den alltids ha blitt sånn hvis du ikke har valgt safe remove eller eject før du tar brikken ut av pc'en. Windows cacher innimellom skriving til disker, og dermed kan du risikere at filene ikke er fullstendige.

Lenke til kommentar
Det finnes massevis av programvare for data recovery.

F.eks: http://www.ontrack.com/easyrecoverydatarecovery/

7026321[/snapback]

Det er nok best å forsøke med noe slikt først ja. Og deretter ville jeg testet brikken litt for å se om den har skader etc. . Hvis ikke, kan den alltids ha blitt sånn hvis du ikke har valgt safe remove eller eject før du tar brikken ut av pc'en. Windows cacher innimellom skriving til disker, og dermed kan du risikere at filene ikke er fullstendige.

7026401[/snapback]

Driver å laster ned programmet nå. Har allerede testet en bråte programmer, men de klarer ikke å få gjort noe med kortet - antar det er fordi windows anser det som uformatert eller noe i den dur.. Så lurer på om jeg skal ta en hurtigformatering - det skal jo ikke slette noe mer (?) ..sånn at filene, om de fremdeles er intakte, skal være tilgjengelig for recovery programmene...?

Hvordan kan jeg teste brikken for å se om den har skader etc?

Jeg hadde brikken stående i kortleserporten på laptopen og den fungerte greit.. lot pc'n stå på mens jeg var ute en periode, og da jeg kom hjem på kvelden fikk jeg en del feilmeldinger, og når jeg startet i dag så vil den ikke lese minnebrikken i det hele tatt, så lurer på hva som kan ha skjedd i mellomtiden :/

Takk for all hjelp så langt :)

Oppdatering: Ser ut til at det kan være noe alvorlig feil ja, windows klarer ikke å kjøre en hurtigformatering på brikken heller, og vet tydeligvis ikke hvor stor den er.. hmm..

Kjenner fortvilelsen brer seg :s Noen smarte hoder der ute med forslag til steg å ta videre?

Endret av GKSaue
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...