Fr3drik Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 (endret) Hepp, jeg har et nettverks oppsett hjemme satt opp slik: Problemet jeg har, og har hatt tideligere ved bruk av en annen router (da ikke trådløs, men ved bruk av et eksternt accsesspunkt) er som følger; jeg får internet og inet tilgang på alle PCene, men etter en stund slutter det rett og slett å fungere. Hvis jeg reparerer tillkoblingen funker det i ca 5 sekunder. Det jeg kan gjøre da er å ta ut strømkontakten til routeren, sette den i igjen, så funker alt igjen. Dermed kan det gå en stund får det samme skjer igjen. Det jeg finner merkelig er at det funker utmerket da det faktisk er oppe, og at jeg kan få det til å funke i ca 5-10 sekunder hvis jeg bruker "Reparer tillkobling". Jeg har bluecom som ISP hvis det har noen nytteverdi. Routeren er en D-Link DI-624. Kan dette ha noe med leasetime å gjøre? *fortvilet* EDIT: Skriveleif Endret 8. oktober 2006 av Fr3drik Lenke til kommentar
norbat Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Det du kan gjøre er å sjekke om det er siste firmware på ruteren. Om dette ikke hjelper, kan det være en ide å koble seg rett på isp-modemet for å sjekke om ikke det samme oppstår Lenke til kommentar
Fr3drik Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 Det du kan gjøre er å sjekke om det er siste firmware på ruteren. Om dette ikke hjelper, kan det være en ide å koble seg rett på isp-modemet for å sjekke om ikke det samme oppstår 7025967[/snapback] Det fungerer fint å koble seg til ISP. Glemte å nevne det. Skal prøve det med firmware! Lenke til kommentar
norbat Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Gjelder dette alle pc'ene som er tilkoblet? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Forsøk å koble kabelen mellom DSL og router inn i LAN-inngang på router istedenfor WAN. Dermed vil DSL-modemet stå for tildeling av ip-adresser og routeren være et rent accesspunkt for trådløst og switch for kablet tilkobling. Lenke til kommentar
Fr3drik Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 Gjelder dette alle pc'ene som er tilkoblet? 7027645[/snapback] Jepp Lenke til kommentar
Fr3drik Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 Gjelder dette alle pc'ene som er tilkoblet? 7027645[/snapback] Har funket så langt, for se om det er like bra i morra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå