PapaDon Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 så de har virkelig lagt seg i selen her! En dynamisk verden med god/troverdig AI er vel lenge vært en hellig gral i spillindustrien, og om de har tatt noen skritt nærmere, er jo det fantastisk! Får absolutt håpe de leverer på de punktene dere nevner Lenke til kommentar
magnum44 Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Hvis dere skaffet dere en såkalt "avtale" med Jade Raymond, hvorfor er så å si hele artikkelen en beskrivelse av videoen som har vært på youtube ganske lenge nå? Kan dere ikke si det som det er istedet for å leke journalister med "ekslusive rettigheter" ? 7030931[/snapback] Først må jeg få si at det er synd at vår integritet her i Gamer.no blir stilt så store spørsmål med. Det jeg leser ut av innlegget ditt, er at du impliserer at vi bare har sett den videoen du snakker om på YouTube, for så å ha diktet opp en fin historie i etterkant. Jeg har ikke sett det klippet du refererer til på YouTube, men jeg går sterkt ut ifra at det er samme videoen som ble vist på Microsofts pressekonferanse under X06. Den andre dagen av messen hadde Ubisoft visninger av Assassin's Creed bak lukkede dører. Her fikk vi se mer av spillet, riktignok i det samme spillbare området som i videoen fra pressekonferansen (hvilket jeg vet er på nettet). I tillegg pratet Raymond om spillet og svarte på en haug med spørsmål fra pressen. Min sniktitt er basert på det Ubisoft viste under pressekonferansen, på messens andre dag, samt en samtale med Jade Raymond og hennes kollega fra Ubisoft Montreal som også var tilstede. Om du ikke føler at sniktitten gir deg noe mer enn det videoen kan fortelle deg, er det forsåvidt greit og kritikk jeg skal ta til etterretning. Det jeg ikke tåler er måten du beskylder oss for å lyve, noe som er sterkt provoserende. 7031121[/snapback] Beklager for at jeg var vag. Jeg mente ikke at dere ikke hadde vært tilstede i Barcelona selfølgelig. Men formuleringen i artikkelen gir inntrykk av at dere har beskriver spillet utifra den "eksklusive" visningen , men stort sett det samme ble jo vist for et samlet pressekorps. Bak lukkede dører bærer mer preg av pragmatikk enn eksklusivitet, men det hadde jo vært greit om dere hadde skrevet at dere fikk en ekstratitt bak "lukkede dører" i tilleg til den første visningen, "slik dere kunne forhåpentligvis avsløre flere detaljer om spillet, eller annet". I praksis betyr det jo ikke så mye fra eller til men da slipper dere ihvertfall kommentarer fra slike meg som fnyser av alt som i det minste kan minne om tabloid. I tilleg, selv om jeg ikke forventer at gamer.no skal holde tritt med RSS feedene mine, var dere likevel kanskje en smule sent ute med atikkelen. Men jeg skal ikke klage så mye på det. Jeg tror de fleste setter pris på en norskspråklig gamer-side som faktisk blir oppdatert, det er uansett en positiv ting. Sniktitten på Alan Wake var ganske fin syns jeg.. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Får absolutt håpe de leverer på de punktene dere nevner 7031619[/snapback] Det håper vi også. Men det er fremdeles potensiale for at ting blir dårlig, som med alt annet. Spillet kan bli buggete, ustabil framerate, alt for kort, popup og andre glitcher, AI'en kan fremdeles være dum som et brød, for lite variasjon i sideoppdrag, de kan finne på å putte inn monstre (som i Thief) osv. Dette spillet har et enormt potensial. Vi kommer sikkert til å bli skuffet på noen områder, men jeg har tro på at spillet blir et landemerke og inspirasjonskilde for andre spillutviklere uansett. Noe må de jo gjøre riktig. Lenke til kommentar
maanemann Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Hvis dere skaffet dere en såkalt "avtale" med Jade Raymond, hvorfor er så å si hele artikkelen en beskrivelse av videoen som har vært på youtube ganske lenge nå? Kan dere ikke si det som det er istedet for å leke journalister med "ekslusive rettigheter" ? 7030931[/snapback] Først må jeg få si at det er synd at vår integritet her i Gamer.no blir stilt så store spørsmål med. Det jeg leser ut av innlegget ditt, er at du impliserer at vi bare har sett den videoen du snakker om på YouTube, for så å ha diktet opp en fin historie i etterkant. Jeg har ikke sett det klippet du refererer til på YouTube, men jeg går sterkt ut ifra at det er samme videoen som ble vist på Microsofts pressekonferanse under X06. Den andre dagen av messen hadde Ubisoft visninger av Assassin's Creed bak lukkede dører. Her fikk vi se mer av spillet, riktignok i det samme spillbare området som i videoen fra pressekonferansen (hvilket jeg vet er på nettet). I tillegg pratet Raymond om spillet og svarte på en haug med spørsmål fra pressen. Min sniktitt er basert på det Ubisoft viste under pressekonferansen, på messens andre dag, samt en samtale med Jade Raymond og hennes kollega fra Ubisoft Montreal som også var tilstede. Om du ikke føler at sniktitten gir deg noe mer enn det videoen kan fortelle deg, er det forsåvidt greit og kritikk jeg skal ta til etterretning. Det jeg ikke tåler er måten du beskylder oss for å lyve, noe som er sterkt provoserende. 7031121[/snapback] Selvsagt går magnum for langt her. Jeg velger å se på det som en spissformulering som nok ble for spiss. Magnum beklager sikkert dette. Jeg tillater meg å tippe at det var svært mange på bakrommet og at kanskje de store spillmagasinene ble hørt når det gjaldt spørsmålene, mens de små noterte flittig. Sånn er det i alle bransjer og ikke noe galt med det. Faktisk applauderer jeg at gamer.no drar på disse tingene uansett. Det er svært vanlig at sniktitter/previews/firstimpressions o.l. blir svært like. Dette var for eksempel veldig tydelig etter AoC på E3. Grunnen er selvsagt at alle ser den samme demoen og at utviklerne vil posisjonerere ut informasjonen (ikke for mye på en gang). Dette gjør at reporterne sitter igjen med den samme informasjon som finner veien til artiklene. Bare som noen generelle tips (gjelder ikke EmmJay spesielt, eller denne artikkelen): Reporter bør sette seg inn i spillet før han drar, i form av allerede publisert informasjon om spillet, og stille spørsmål til utviklere basert på det som fundament slik at ny informasjon / vinkling tilflyter leseren. Prøv å stille spørsmål som gjør at utvikleren må svare med dyp gameplay relatert informasjon. Hvis andre reportere belyser et område på pressekonferanse, prøv å belyse et annet med dine spørsmål. Dette er sikkert lettere sagt enn gjort, men play hard Gamer.no, dere gjør en bra jobb! I tilleg, selv om jeg ikke forventer at gamer.no skal holde tritt med RSS feedene mine, Har du noen RSS feeder å anbefale? var dere likevel kanskje en smule sent ute med atikkelen. 7031650[/snapback] Jeg gjorde meg den samme refleksjonen selv faktisk Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Noen som har sett traileren på dagbladet idag? : http://www.dagbladet.no/kultur/2007/05/23/501520.html veldig stilig!! =) Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Nei, den har jeg ikke sett. På Dagbladet. Så den derimot i går på ymse spillrelaterte site'r. (Sorry, kunne ikke dy meg... ) Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Poenget er vel snarere at den var veldig bra? =) Lenke til kommentar
ttt Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Det er ein eigen tråd om traileren her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=769785 Lenke til kommentar
mESA Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Helvete! Håper dette blir like bra som det ser ut til. Synd pcen min sikkert bare klarer å kjøre det på low/medium :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg