Gå til innhold

Finnes 'slim-line' 12 cm vifter?

Gjest Slettet-Pqy3rC

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Pqy3rC

Hallo;

Har et problem på en maskin; Processor kjøleren kræsjer med en 12cm kab. vifte som sitter på endeveggen/baksiden inne kabinettet. Det dreier seg om 2-3mm.

12cm kab vifta er 26 mm dyp (1 tomme) og jeg lurte på om det finnes noen bra 12cm vifter som en mindre dype (tynnere) ?

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC
Du kan jo prøve å montere kabinettviften på utsiden av kabinettet, da.

Det går ikke (sukk!) fordi dem har klart å lage en 'bua' viftegrill på selve kabinettet... altså 'buler' ut bak liksom (fancy, men idiotisk).

Har tenkt (muligens) å 'sage' av hele viftegrillen med ei baufil eller noe - da kunne jeg fått det til... me får sjå...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Du trenger kun en tang eller evt. en metallsaks for å klippe bort den grillen.

Jeg gjør det som standard på alt utstyr jeg har, minsker luftmotstanden og lydutslippet faktisk:)

Takk for tipset! Blir nok hull isteden for grill ja... :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Hva med å slipe/file vekk to tre mm av kab. vifta? Skader ikke det heller.

Nah... Veit ikke hvordan jeg skal forklare dette men gjør et forsøk;

Prosessorkjøleren går 3-4 cm(!) opp på kab. vifta (halveis til midten), pga. høyden på cpu kjøleren.

Hadde kabinettvifta vært 3 mm mindre dyp hadde det gått bra.

Dersom jeg skal slipe vekk noe fra kabvifta må jeg fjerne 2-3 mm fra den ene siden, inkludert bladene...

Et alternativ er å sette på annen cpu kjøler, men detta er en gammal maskin. Dårlig med socket A kjølere å få kjøpt, dessuten gidder jeg ikke bruke så mye penger på denna maskina, skal bare få den opp igjen som xtra pc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...