Gå til innhold

Er det delefilter på denne forsterkeren

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har altså bare et basselement? Det vil nok ikke uten videre fungere som vanlig sub nei. For det første, har du HT-utganger til dette? Det er jo bare en stereoforsterker, jeg regner med at du også skal ha høyttalere koblet til. For det andre er det ikke vanlig med subwooferutganger med delefilter på slike forsterkere. Det letteste hadde selvsagt vært en aktiv sub som kan kobles til med høyttalerkabler.

Lenke til kommentar

Det der lar seg fin sette sammen, bare litt arbeid.

du Trenger:

Kasse til Suben. (Går ikke in på beregning her men se om det er oppgit noen anbefalinge)

Delefilter - Du kan bruke et vanlig passivt filter mellom sub og amp. eller et passivt før amp. får å få siste til å virke må den drive sub alene og filter må hvære tillpasset amp.

Lenke til kommentar

Kort foklart?

Sorry men jeg er ikke så good med dette emnet

Så dek kommer ikke lyd utav suben i det hele når jeg kobler til ?

Jeg har ikke delefilter...men jeg har kasse til suben

Endret av Loled
Lenke til kommentar

Det vil kome lyd ut av suben hvis duk kobler den til, bare prøv.

Men det vil låte stykt uten delefilter.

Anbefaler delfilter, sett in en spole i serie med sub.

Lenge siden jeg holdt på med sånt, men du finner det du trenger på www.dynabel.no

eller en lokal bilsteroebutikk.

Lenke til kommentar

Ok... hehe hvordan visste du at den var 2x20W?

hva med

DETTE Delefilteret?

Forsterkeren min er god nokk for meg... Den forrige suben jeg hadde fyrde den opp på passe lyd så danser alle tingene jeg hadde datapulten..:p

Endret av Loled
Lenke til kommentar
Det filteret er ikke til subwoofer. En subwoofer skal helst ha en delefrekvens rundt 80-120Hz. Filteret du linka til deler på 5000Hz.

Dette filteret eller dette filteret er nok noe du trenger.

Men du vil belaste forsterkeren skjevt og du vil ikke få utnytta en brøkdel av det subben klarer med denne løsningen.

En slik en ville jeg heller anbefalt da.

7025907[/snapback]

Takker så mye for alle hjelpen jeg har fått.

Jeg skal selge en moped (restaurerings prosjekt) antar å få 15.000 for den så jeg trur jeg skal kjøpe forsterker og sånn da... :!:

Lenke til kommentar

Har aldri sett forsterkere til husbruk med innbygget delefilter siden jeg kjøpte min første forsterker først på 70-tallet.

Da ser jeg bort fra de som er kommet i den senere tid til bruk for flerkanals gjenngivelse og med uttakk for sub.

Ved uttakk for sub så er det innbygget delefilter og det må du ha ellers så går hele det gjengitte frekvensområdet ut til elementet og det er det ikke bygd for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...