Gå til innhold

ASUS M2400

Gjest mafister

Anbefalte innlegg

Gjest mafister

Hei!

Hadde et innlegg om ASUS M2400 og vifte/støy. Asusen var stille nok når ikke viften gikk, men det gjorde viften til gjengjeld ofte, hva med enten hvert 3dje eller 2dre minutt, henholdsvis på batteri og lavest ytelse valgt kontra hvis på strøm. Vel, hvis det er et problem at viften går ofte (og den høres nokså godt), for eksempel pc'en skal brukes på stille steder, da kan maskinen ikke anbefales av meg. Har derfor hevet kjøpet og fått meg en annen maskin og er veldig fornøyd, men Asusen er nok ikke helt den idelle studentmaskin etter min mening. Hver sin lyst!

Cecilie

[ Denne Melding var redigert av: Cecilie på 2002-11-23 23:44 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Viften er der for å kjøle ned pcen. Du kan gjerne demontere den eller skru den av, men du vil neppe ha glede av pcen din særlig lenge etter. Viften justerer seg automatisk opp og ned for at den skal bråke mindre, tror ikke det er noen innstillinger her (med mindre du har lyst på en død pc).

MEN: Hvis den bråker så mye at det er plagsomt på forelesninger ol, kan det jo være at viften har løsnet litt eller kommer borti noen ledninger el. Pga av tap av garanti anbefaler jeg at du får butikken der du kjøpte den til å se på viften istedet for at du skrur den opp selv.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-06 22:21, skrev Cecilie:

Hei Scirocco!

Viften går faktisk kun på en hastighet så vidt jeg har fått med meg, nemlig 3000 rpm, høres det rart ut?

Tja, vanligvis pleier de og skru seg opp og ned da, men siden jeg ikke har vært borti så mange bærbare pcer kan det jo hende at det skal være slik.

Hadde forøvrig det samme problemet som deg med en bærbar pc. Viften bråkte skikkelig, det var ikke en vanlig vifte lyd men en skikkelig dyp og høy lyd. Det viste seg at den kom borti noe inni pcen og den ble reparert på garantien. Kan jo være noe sånt.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...