barkindog Skrevet 14. desember 2001 Del Skrevet 14. desember 2001 Jeg skal byttet ut den 300W strømforsyninga som står i Aopen HQ-08 kabinettet mitt. Den bråker for mye. Har tenkt litt på en Enermax 350W Whisper (EG365P-VE(FC)) til 795,- hos Komplett. Er den noe bedre enn den jeg har med tanke på støy ? Hvordan er strømforyningene fra Noise-Control i forhold ? De er jo litt dyre da, men jeg spanderer gjerne noen ekstra kroner for å bli kvitt støyen.. Lenke til kommentar
HAG Skrevet 14. desember 2001 Del Skrevet 14. desember 2001 Kan prøve ei billigere løsning som krever "mekking", sett inn en Noise Killer på vifta i strømforsyninga. Den kjører spenninga kraftig ned, ved 30 grader begynner den og øke og er på topp ved 50 grader - trur eg. Eg gjorde denne modifiseringa av et HQ8 + ny vifte: Papst 8412NGM (26dB) i forsyninga mi - ekstrem forbedring fra orginalen. Brukte Taisol 760 med 19dB Papst og kabinettvifter på 7V i samme maskin. Lenke til kommentar
blackice Skrevet 14. desember 2001 Del Skrevet 14. desember 2001 du kan også bytte ut vifta mot en ny en som er mere stillegående. Det er jo 80*80 så det er jo bare å smelle inne en annen en. Eller kjøre ned spenningen ved å bruke 5v. Det blir mye billigere en å kjøpe en ny strømforsyning. Lenke til kommentar
barkindog Skrevet 15. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2001 Hadde ikke tenkt å mekke på den jeg hadde..Noen bedre forslag ? Lenke til kommentar
henriklh Skrevet 16. desember 2001 Del Skrevet 16. desember 2001 Du kan vurdere en Silent Systems Quiet-PC 300W ( http://www.quietpc.com/psu.html ) Kan kjøpes hos http://www.databutikken.com/no/ til drøye 500 kr. Den er ganske stillegående (er foreløpig ikke det mest støyende i mitt system, men jeg er ikke ferdig...). Skal ligge under 26 dBA, men Enermax'en er kanskje enda mer stillegående og kraftigere (350W). Quiet-PC har bare én vifte. Merk at jeg har Aopen 45 kabinett, og nå har bestillt Chieftec for å få bedre gjennomlufting (Quiet-PC suger lite luft ut av kabinettet). Skal legge på et par Zalman vifter (på støysvak stilling). [ Denne Melding var redigert av: henriklh på 2001-12-16 12:03 ] Lenke til kommentar
Flex Skrevet 16. desember 2001 Del Skrevet 16. desember 2001 Har selv Enermax 330W. Den er relativt stillegående (ikke noe during, kun litt "blåselyd"). Er veldig godt fornøyd med den, det er kvalitet tvers igjennom. Doble stillegående vifter som holder kabinett-tempen under 28 grader hos meg, mange laaaaaange kabler (jeg vil faktisk fraråde å bruke denne PSU'en i små kabinetter, det er rett og slett for mye kabler...), stabile utspenninger osv. Jepp, den koster litt, men du får det du betaler for, og da har du PSU for en stund... Noise-Control og Quiet-PC støyer kanskje mindre, men jeg tror ikke dem har like god kjøleeffekt som Enermax'en. Tror nok Enermax er blant de beste når det gjelder forholdet kjøling/støy. Lenke til kommentar
henriklh Skrevet 17. desember 2001 Del Skrevet 17. desember 2001 Ja, du kan ikke basere deg på å bruke en Quiet-PC til å trekke luft ut av kabinettet. For å bli stillegående, jobber viften på lavt turtall og flytter ikke så mye luft. Lenke til kommentar
barkindog Skrevet 17. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2001 Takk for alle komentarer ! Tror jeg kommer til å gå for Enermax'en jeg.. Lenke til kommentar
thoering Skrevet 18. desember 2001 Del Skrevet 18. desember 2001 har en 120mm bak oppe i mitt chieftec scorpio kabinett som blåser ut lufta. går på 5V, støyer nær ingenting (rundt 18 dB tenker jeg?) og gjør da jobben sin... Lenke til kommentar
thorhansen Skrevet 23. desember 2001 Del Skrevet 23. desember 2001 Prøv en silent plus i stedet for whisper. billigere, og like god. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 24. desember 2001 Del Skrevet 24. desember 2001 quiet PC fra databutikken.comno Er veldig stillegående (greier nesten ikke og høre den hvis jeg legger øret intill) MEN den vifta bak blåser ingenting så jeg ville anbefalt og kjøpt den og bytte ut vifta med en papst vifte. Gjort det selv og det går bra. (bare synd man mister garantien) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå