buestad Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Hvor får jeg tak i RC2. Kan jeg laste den ned fra MS? Står i artikkelen at den skal ligge der, men jeg finner bare RC1, eller er det egentlig RC2?? Kan jeg se på filnavnet til iso-filen hvilken versjon det er? Lenke til kommentar
buestad Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 (endret) Jeg trenger også x64... Edit: der var posten over borte.... Merkelig... Endret 10. oktober 2006 av buestad Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Sikkert posta noe som ikke var lov Trenger x64, noen som vet hvor jeg kan få taki det? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Noen som vet sånn ca hvor stabil Vista er? Noen som latt pc-en stått på leenge, for å se hvordan det har gått over tid? Lenke til kommentar
asuspc Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 HJELP!! Vista RC2, Kræsch og påfølgende SvartSkjerm/NoBoot =========================================== Installerte Vista RC2 igår på ny partisjon på SATA disk 1 (XP på 0), virket først OK selv om den ikke satte seg opp med dualboot med WindowsXP (XP kjørt sammen med styleXP). Ved forsøk på installasjon av LiveMessenger kom melding om feil i MFT eller noe lignende, explorer feilet, og systemet hang. Ved reboot etter noe tid kom ikke systemet opp, svart skjerm hvor bare meldingen "Intet Signal" kom opp. Ved forsøk på booting fra CD skjedde tilsynelatende ingenting, bortsett fra at det virket som den gjikk i en syklus hvor disk jobbet litt, skjermdiode skiftet til blått, og melding "Intet Signal" kom på skjermen på nytt. Får ingen melding om BIOS, og klarer heller ikke entre bios. Prøvde å fjerne en disk for å se om jeg automatisk ville entre BIOS, kom ettpar beep, men skjermen forsatt like svart så det er ikke mulig å se hva som skjer. Forsklag til hva som kan gjøres mottas med takk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 HJELP!! Vista RC2, Kræsch og påfølgende SvartSkjerm/NoBoot=========================================== Installerte Vista RC2 igår på ny partisjon på SATA disk 1 (XP på 0), virket først OK selv om den ikke satte seg opp med dualboot med WindowsXP (XP kjørt sammen med styleXP). Ved forsøk på installasjon av LiveMessenger kom melding om feil i MFT eller noe lignende, explorer feilet, og systemet hang. Ved reboot etter noe tid kom ikke systemet opp, svart skjerm hvor bare meldingen "Intet Signal" kom opp. Ved forsøk på booting fra CD skjedde tilsynelatende ingenting, bortsett fra at det virket som den gjikk i en syklus hvor disk jobbet litt, skjermdiode skiftet til blått, og melding "Intet Signal" kom på skjermen på nytt. Får ingen melding om BIOS, og klarer heller ikke entre bios. Prøvde å fjerne en disk for å se om jeg automatisk ville entre BIOS, kom ettpar beep, men skjermen forsatt like svart så det er ikke mulig å se hva som skjer. Forsklag til hva som kan gjøres mottas med takk. 7039009[/snapback] Formattering er nok rette her.. desverre.. Prøv å installere Vista på nytt, eller ta og overskrive Win XP med Vista.. Lenke til kommentar
asuspc Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 HJELP!! Vista RC2, Kræsch og påfølgende SvartSkjerm/NoBoot=========================================== Installerte Vista RC2 igår på ny partisjon på SATA disk 1 (XP på 0), virket først OK selv om den ikke satte seg opp med dualboot med WindowsXP (XP kjørt sammen med styleXP). Ved forsøk på installasjon av LiveMessenger kom melding om feil i MFT eller noe lignende, explorer feilet, og systemet hang. Ved reboot etter noe tid kom ikke systemet opp, svart skjerm hvor bare meldingen "Intet Signal" kom opp. Ved forsøk på booting fra CD skjedde tilsynelatende ingenting, bortsett fra at det virket som den gjikk i en syklus hvor disk jobbet litt, skjermdiode skiftet til blått, og melding "Intet Signal" kom på skjermen på nytt. Får ingen melding om BIOS, og klarer heller ikke entre bios. Prøvde å fjerne en disk for å se om jeg automatisk ville entre BIOS, kom ettpar beep, men skjermen forsatt like svart så det er ikke mulig å se hva som skjer. Forsklag til hva som kan gjøres mottas med takk. 7039009[/snapback] Formattering er nok rette her.. desverre.. Prøv å installere Vista på nytt, eller ta og overskrive Win XP med Vista.. 7039057[/snapback] Problem når jeg hverken får boota fra disk eller CD (f.eks XP eller VISTA install) og jeg heller ikke kommer inn i BIOS og får sett på boot-rekkefølgen. Antar CD ligger i bootrekkefølgen i BIOS, siden det lyser i CD-lampe under forsøk på boot. Dette er en Dell Dimension 8300, antar at eventuelt BIOS batteri kan fjernes. Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 (endret) Noen som vet sånn ca hvor stabil Vista er? Noen som latt pc-en stått på leenge, for å se hvordan det har gått over tid? 7038883[/snapback] Noen døgn nå. Alt er finfint så lenge man ikke provoserer den. Dvs ikke starte spill/programmer som egentlig er installert fra en annen windows og slikt tull. Endret 10. oktober 2006 av oddarne84 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Noen som vet sånn ca hvor stabil Vista er? Noen som latt pc-en stått på leenge, for å se hvordan det har gått over tid? 7038883[/snapback] Noen døgn nå. Alt er finfint så lenge man ikke provoserer den. Dvs ikke starte spill/programmer som egentlig er installert fra en annen windows og slikt tull. 7040428[/snapback] Det virker helt fint for meg å starte spill fra andre installasjoner, det er noen som ikke virker i det hele tatt, og da sier den ifra, men ellers går det helt fint. Ikke noen kræsj. Installasjon tok her under en halv time 3500+ 1048mb ram (veit det er merkelig) 6600gt og Western digital ide WD 150EB 15gb 7200rpm. Oblivion instalert i xp funker ikke på vista, men hovedharddisken begynner å bli full, og 15gb holder ikke emd vista og oblivion på en gang, så har ikke prøvd det i vista enda. Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Ja, de fleste spill går det bra å gjøre slik, men noen spill går amok. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Jeg opplever etter at jeg la inn Vista så jobber HD'en betydelig mer enn hva den gjorde når XP lå inne på pc-en. Noen andre som opplever dette? Hva kan gjøres for at den ikke skal "jobbe" så mye? Noen som vet? Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Den jobber for å "indexe" filene for hurtig søking. Det skal ikke ha noen nevneverdig betydning for systemets ytelse at den kjører. Det er bla. det som gjør at man kan kjøre hurtigsøk i startmenyen. Jeg husker ikke helt hvor man kan skru det av. Og jeg er for lat til å boote Vista akkurat nå. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Hvordan er det på virusfronten hos Vista? Har det kommet virus som er reelle trusler i mot OS'et? Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 (endret) Hvordan er det på virusfronten hos Vista? Har det kommet virus som er reelle trusler i mot OS'et? 7072975[/snapback] Det virker som dette er det eneste: http://www.infoworld.com/article/06/08/04/...tathreat_1.html For å bli infisert av denne typen virus må du kjøre under administratormodus i Vista. Alle som har brukt noe linux vet at dette er idioti uansett. *Ingen* trenger å kjøre som administrator 24/7. Default innstilling i Vista er at man kjører som vanlig bruker og så popper det opp en boks der det står noe slik som at "Denne handlingen/installasjonen krever administratorrettigheter. Vil du installere dette som administrator? Ja/Nei, hvis det kreves administratorrettigheter for å kjøre noe. Som f.eks. driverinstallasjon. Dvs Vista virker fortsatt å være veldig sikker. Endret 15. oktober 2006 av oddarne84 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Jeg kjører med administrator rettigheter (tror jeg), da jeg har bare en brukerkonto.. Så jeg burde opprette en vanlig brukerkonto og bruke denne i stedet? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Jeg kjører med administrator rettigheter (tror jeg), da jeg har bare en brukerkonto.. Så jeg burde opprette en vanlig brukerkonto og bruke denne i stedet? 7075320[/snapback] Nei du må ikke lage ny konto. Hvis du ikke har slått av UAC (User Access Control) så "kjører" du ikke med administrator rettigheter i windows sesjonen, men har tilgang til å høreklikke på exe filer etc og velge run as admin , dette siden din konto er medlem av administrator gruppen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Hvis du ikke har slått av UAC (User Access Control) Og hvor finner jeg så innstillingene for dette? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Hvis du ikke har slått av UAC (User Access Control) Og hvor finner jeg så innstillingene for dette? 7075823[/snapback] Control Panel -> Security Center viser status under "other settings". Slå av : Msconfig Åpne run dialogen, eks windows key + R , start/kjør msconfig på tools tabben scroller du ned til disable UAC or trykker launch . Et cmd vindu åpnes of sier at det er "Operation completed succesfully - restart . Sjekk i Security Center under other settings etterpå . Slå på : Bruk "enable UAC + launch Slå av/på : Registry Lokaliser: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System Og dword : EnableLUA Sett verdi til desimal 0 (disabled) 1 (enabled) Slå av/på : i Control Panel User Accounts Merk din account Turn user account control on or off Fjern haken ved "Use user account control (UAC) to protect your computer Lenke til kommentar
JonV Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Dette oppgraderingsopplegget virket ganske fornuftig egentlig. Sitter også med en lovlig pro og en lovlig home, så det betyr vel at jeg har gode muligheter til å få meg vista når dette kommer. 7025102[/snapback] Og jeg som kjøpte pc forige helg med WinXP MCE :S Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Er det noen som har lest eller funnet ut om Vista kommer i en ny Release Candidate utover RC 2? Eller blir det nå RTM neste? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå