Gå til innhold

Vista RC2 sluppet

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på en ting jeg har vista rc1 åssen får jeg innstalert rc2? må jeg fjerne rc1 og så legge inn rc2 eller er det mulig og sette inn rc2 cden i rc1 og oppgradere?

7025443[/snapback]

Logg inn i RC1 - Sett inn RC2 DVDen - RC1/Vista spør om du skal tillate setup.exe å kjøre - Svar Ja - etter at du har skrevet inn key kommer du til en dialog som spør om installasjonsmetode - velg Upgrade .

Tok litt lang tid for meg , rundt 50 minutter før den var ferdig .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg lurer på en ting jeg har vista rc1 åssen får jeg innstalert rc2? må jeg fjerne rc1 og så legge inn rc2 eller er det mulig og sette inn rc2 cden i rc1 og oppgradere?

7025443[/snapback]

Logg inn i RC1 - Sett inn RC2 DVDen - RC1/Vista spør om du skal tillate setup.exe å kjøre - Svar Ja - etter at du har skrevet inn key kommer du til en dialog som spør om installasjonsmetode - velg Upgrade .

Tok litt lang tid for meg , rundt 50 minutter før den var ferdig .

7025919[/snapback]

Takker :D

Lenke til kommentar
Hvis denne versjonen er like rask som windows XP i spill, er Vista tingen for meg.

Kan noen bekrefte om de får dårligere (merkbar) ytelse i Vista, eller er den tilnærma lik? Dette gjelder RC2.

Hva er vitsen med Vista, hvis den er treger liksom?  :ermm:

7025931[/snapback]

Den er ikke raskere eller en gang like rask enda. Vi venter fortsatt på brukbare 3D drivere. Med andre ord er ikke Vista noe for deg. Enda. ;)

Lenke til kommentar
Tester Vista med en pentium 3-800MHZ og 384MB ram :)

Fungerer greit det, klarte også å finne cretive lyd-drivere via nettet.

7026102[/snapback]

Ser ut til at ryktene om Vista som tidenes verste minnespiser og ressursknasker er sterkt overdrevne. :whistle:

7026133[/snapback]

Tja, jeg har en pentium 2 400MHZ også som jeg hadde XP og Linux på. hvis jeg sammenligner dette blir Vista en smule tregere på 800MHZ som det XP var på min 400MHZ, men ikke så mye..

Instalerte Opera og Winamp uten problemer :)

Lenke til kommentar
Jeg lastet ned Vista beta 2 og fikk en serienøkkel av MS. Denne har jeg klart og miste, men om jeg finner den igjen, vil den da virke på Vista RC2? Hvis ikke hvor kan jeg da få tak i en serienøkkel til Vista RC 2?  :hmm:

Edit: edit

7025038[/snapback]

Jeg får CD i posten for hver oppgradering de kommer med, så mulig det kommer enda en :)

Lenke til kommentar
Tester Vista med en pentium 3-800MHZ og 384MB ram :)

Fungerer greit det, klarte også å finne cretive lyd-drivere via nettet.

7026102[/snapback]

Ser ut til at ryktene om Vista som tidenes relativt sett verste minnespiser og ressursknasker er sterkt overdrevne. :whistle:

7026133[/snapback]

Vi får se. Fungerer "greit" er et relativt begrep. Med en AMD 3200+, geforce 6600gt og 500 MB ram går det i alle fall grisetregt på min maskin.
Lenke til kommentar
Prøvde antiviruset fra kaspersky, men det blir desverre blokkert :hmm:

Får håpe det kommer en løsning på dette.

7026261[/snapback]

Ja, det gjør det. Kaspersky er en av dem som ser positivt på den nye sikkerhetsløsningene i Vista. Kommer nok til å kjøpe meg deres antivirusprogram fordi de både er god til å lage det og fordi de ser positivt på teknologisk utvikling.

Lenke til kommentar

Kjører RC2 nå. Det eneste jeg har fått tid til å sjekke er om de har fikset feilen i cdrom.sys, og det har de. Nå fungerer Daemon Tolls 4.06 uten problemer.

Det som overrasket meg litt i den artikkelen var at vi med XP Pro. kan oppgradere til Vista gratis. Da lurer jeg bare på hva slags Vista-versjon vi vil få? Basic eller Premium?

Lenke til kommentar
Det som overrasket meg litt i den artikkelen var at vi med XP Pro. kan oppgradere til Vista gratis. Da lurer jeg bare på hva slags Vista-versjon vi vil få? Basic eller Premium?

7026315[/snapback]

For tredje gang i denne tråden:

Microsoft har ifølge nettstedet Betanews planer om å tilby rimelige og gratis Vista-oppgraderinger for kunder som kjøper nye PC-er etter 28. oktober, men før jul 2006. Kunder skal ha muligheten til å oppgradere på disse vilkårene frem til 15. mars 2007

AtW

Lenke til kommentar
Kjører RC2 nå. Det eneste jeg har fått tid til å sjekke er om de har fikset feilen i cdrom.sys, og det har de. Nå fungerer Daemon Tolls 4.06 uten problemer.

7026315[/snapback]

Hos meg funket deamon tools på Rc1 men på Rc2 virket den ikke. :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...