amiganostalgia Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Hei! Er det noen som har noen tips for hvordan å rengjøre minnebrikkene? Rimelig trivielt jeg vet Jeg tenker da på selve kontakt stykket som går til hovedkortet's ram/minne plasser. Jeg har merket at det er noen mørke områder på en brikke jeg har, og det er enten 1) slitasje merker etter overklokking/bruk eller 2) støv og skit "smeltet" inn på brikkene. Noen som har vært borti det samme? Jeg så etter i guiden men fant ikke noe der. Lenke til kommentar
tosson Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Hallo Kjøp deg en boks med elektronikkrens( CRC electronic cleaner), renser totalt rent. Du kan få kjøpt det på bensinstasjoner og enkelte malerforretninger. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 HalloKjøp deg en boks med elektronikkrens( CRC electronic cleaner), renser totalt rent. Du kan få kjøpt det på bensinstasjoner og enkelte malerforretninger. 7024843[/snapback] Hva slags erfaring har du med dette selv eller baserer du det på generelt elektronikk bruk? Takker for svar! Lenke til kommentar
tole Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Fikk et tips av en reparatør. Du kan faktisk bruke tannpirkere av tre for å rengjøre. De riper ikke opp (som senere kan skape korosjon) og de er porøse nok til å ta med seg skit. Lenke til kommentar
tosson Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 (endret) HalloKjøp deg en boks med elektronikkrens( CRC electronic cleaner), renser totalt rent. Du kan få kjøpt det på bensinstasjoner og enkelte malerforretninger. 7024843[/snapback] Hva slags erfaring har du med dette selv eller baserer du det på generelt elektronikk bruk? Takker for svar! 7025088[/snapback] Har brukt det flere ganger både på hovedkort og vifter. Siden jeg røyker, så har nikotin en tendens til å legge seg på komponentene i maskinen og etter litt spraying så er det kjemisk rent. Endret 8. oktober 2006 av tosson Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 (endret) Jeg bruker et godt gammeldags 'viskelær'. Har brukt denne metode i 20 år, til å fjerne 'ir' og flekker (oxydering) fra diverse 'kontaktflader' på tilleggkort som f.eks PCI-kort, grafikkort og Minne-brikker. Funker for mig! PS. For støv-rengjøring - bruker jeg trykkluft. Kimmer Endret 8. oktober 2006 av Kimmer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå