Gå til innhold

Kjøp av nytt Core 2 system - forslag/endringer?

Anbefalte innlegg

Såeh, AGP skjermkortet mitt gikk til helvete nettopp og jeg føler ikke at jeg har lyst til å kjøpe et nytt. Maskina ellers er en nokså foreldet socket 754 sak, så ikke helt verdt å spytte i noe for et bra AGP kort.

Derfor tenkte jeg å like gjerne bytte innmat, har lett litt rundt i dag, og kom fram til følgende:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=35931

Holder en 480W PSU? (Hiper Type-R sak. Har tre hdder jeg skal ha i i tillegg)

Litt smådyr RAM, men vet den duger bra ut fra tester etc. Om noen har erfaringer med noe billigere (som kjører på CL4/800Mhz) vil jeg gjerne høre om det.

Hovedkortet er jo også litt dyrt, men hørt utrolig mye bra om det, så tviler på om jeg bytter. Likevel; hvor mye tjener jeg på å kjøpe et P5B eller hva de heter, og hvilke funksjoner mister jeg?

Skal vel klokke FSB til 400 Mhz tenker jeg, men er ikke noen ekstremklokker.

Endret av araziel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt uenig der jeg, når de G80 kortene kommer vil de ha en pris på 4000-5000 og oppover. Dessuten vil det ikke komme spill som støtter DX10 på ganske lenge.

Kjøp det skjermkortet du har valgt, og begynn heller å spare litt og litt etter det. :thumbup:

Ellers veldig flott :)

mvh Zaimmer!

Lenke til kommentar

Takk for svar da :)

Er stort sett flink til å holde an til prisene på ting blir noget overkommelige, så DX10 blir for meg enda en god stund til. Som zaimmer sier tror jeg egentlig ikke det er mange spill det er så utrolig aktuellt på før etter en stund uansett.

Og angående kjøling har jeg en Zalman 7000-Cu som jeg håper passer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...