araziel Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 (endret) Såeh, AGP skjermkortet mitt gikk til helvete nettopp og jeg føler ikke at jeg har lyst til å kjøpe et nytt. Maskina ellers er en nokså foreldet socket 754 sak, så ikke helt verdt å spytte i noe for et bra AGP kort. Derfor tenkte jeg å like gjerne bytte innmat, har lett litt rundt i dag, og kom fram til følgende: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=35931 Holder en 480W PSU? (Hiper Type-R sak. Har tre hdder jeg skal ha i i tillegg) Litt smådyr RAM, men vet den duger bra ut fra tester etc. Om noen har erfaringer med noe billigere (som kjører på CL4/800Mhz) vil jeg gjerne høre om det. Hovedkortet er jo også litt dyrt, men hørt utrolig mye bra om det, så tviler på om jeg bytter. Likevel; hvor mye tjener jeg på å kjøpe et P5B eller hva de heter, og hvilke funksjoner mister jeg? Skal vel klokke FSB til 400 Mhz tenker jeg, men er ikke noen ekstremklokker. Endret 8. oktober 2006 av araziel Lenke til kommentar
Zaimmer Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Jeg syntes det så veldig bra ut Skal du overklokke trenger du en bra kjøler : DENNE er stor, men bra! ha enfin dag! mvh Zaimmer! Lenke til kommentar
auchaunn Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Sweet! ^^ Ser bra ut oppsettet der... Litt dyr da men... =/ 9,2k ^^ Om jeg var deg, trur jeg nok at jeg ville ha kjøpt ett billigere GPU, og spart pengene til en G80 unit, sånn at jeg kan kjøre DX10... og next gen spill ^^ MvH LeeZarD Lenke til kommentar
Zaimmer Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Litt uenig der jeg, når de G80 kortene kommer vil de ha en pris på 4000-5000 og oppover. Dessuten vil det ikke komme spill som støtter DX10 på ganske lenge. Kjøp det skjermkortet du har valgt, og begynn heller å spare litt og litt etter det. Ellers veldig flott mvh Zaimmer! Lenke til kommentar
araziel Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 Takk for svar da Er stort sett flink til å holde an til prisene på ting blir noget overkommelige, så DX10 blir for meg enda en god stund til. Som zaimmer sier tror jeg egentlig ikke det er mange spill det er så utrolig aktuellt på før etter en stund uansett. Og angående kjøling har jeg en Zalman 7000-Cu som jeg håper passer. Lenke til kommentar
araziel Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2006 Hmm. Så. Jeg så nyheten om X1950 Pro, og det virker jo som om det kan være en konkurrent til Nvidia 7900 GTO kortet med tanke på pris/ytelse, burde jeg holde off til det kommer? Ikke stort med benches som var kommet, men hva sier folket? Lenke til kommentar
fflex Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Med klokking av 7900GTO kan du faktisk få et fullverdig 7900gtx skjermkort. Skal visst være veldig klokkevennelig, men til en pris på 2100 kr, så kan du ikke gå feil med et 7900GTO spør du meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå