m0g1e Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 (endret) Rett på sak: Har i den senere tid bedrevet litt hobbyvirksomhet med å dra rundt til folk å fikse PCer her og der rundt om i bygda.. Begynner å føle at jeg har såpass med erfaring og kunskapsrik med disse enkle "jobbene" at jeg tenker på å sette opp et lite enkelt firma selv for dette. Tanken bak dette er selvsagt at jeg får en del henvendelser ifra folk som trenger noe ordnet opp i PCen sin, og at jeg har lyst til å få litt orden på dette m.t.p priser siden det er mange som spør, regnskap, muligens org.num om jeg skal stifte noe.. Hovedpoenget med dette er å komme meg litt inn i hvordan ting fungerer med å sette opp et firma, få satt faste priser på tjenster jeg gjør, og kanskje få et regnskap som ikke er helt svart... om jeg skulle begynne å tjene litt. Vil sette opp en webside, siden jeg kan det veldig godt, hvor jeg vil gi klar informasjon til kunden over hva jeg kan rette av problemer og feilsøke på maskiner. Er ganske løst i luften dette, siden jeg ikke vet hvor mye arbeid det er med å sette opp et org.nummer, kostnader for det, holder orden på regnskap, skatt og avgifter osv. Har i prinsippet ingen planer om å tjene noe grovt på dette, langt ifra, men som en god erfaring å ha med seg senere. Har som sagt tenkt å gi klar og grei informasjon om hva jeg kan gjøre på mine websider, og gi kunden god informasjon både skriftelig via nettet og mutlig, om hva risikoer som kan tas m.m. før jeg evt må kaster meg inn i maskinen. Vi snakker priser fra 50 til makspris på 500 kr på de tips og reperasjoner jeg gjør... Men flott med noen tips om hvor store utgiftene blir om jeg skal registrere meg som org i Brønnøysundsregisteret, og skatter og avgifter derifra... Eller om dette er nødvendig på noen måte. Alle tips tas med takk!' (...er sikkert noen ting jeg har glemt å nevne, så spør!) Endret 8. oktober 2006 av nollie Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Kanskje denne siden kan hjelpe deg litt. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå