Patience Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Hei Siden Red Hat er blitt betalvare, har jeg installert "White Box Enterprise Edition" som bunn og i grunn er det samme, bare ikke like oppdatert.. Jeg lurer nå veldig på hvordan jeg kan laste ned programmer med denne distroen som tydeligvis ikke har noe pakkesystem.. Noen som vet? Skulle jo være likt som på Red Hat ville jeg tro? De som vet.. kan de være så snill å dele ut oppskriften med teskje? Lenke til kommentar
vega77 Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 har aldri testa WBEL selv. kanskje denne hjelper deg ? ellers har du jo centos som også er en red hat clone. Ikke for å si noe negativt om WBEL, men centos er vel noe mer utbredt. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Hva gir RHEL, CentOS og WBEL som en vanlig Linux distribusjon ikke kan gi? Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 RHEL gir deg garantert stabilitet, support og litt anna. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 Det var dårlig stabilitet som gjorde at jeg bytta fra Ubuntu 6.06 til WBEL. Ubuntu 5.10 fungerte tilsynelatende bedre på min konfigurasjon enn det 6.06 gjorde. Men jeg trenger å oppdatere litt programvare i denne pakken.. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Det var dårlig stabilitet som gjorde at jeg bytta fra Ubuntu 6.06 til WBEL. Ubuntu 5.10 fungerte tilsynelatende bedre på min konfigurasjon enn det 6.06 gjorde. Men jeg trenger å oppdatere litt programvare i denne pakken.. 7025889[/snapback] Dårlig stabilitet, kan du utdype dine symptomer og årsaker? Lenke til kommentar
Patience Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 Distibusjonen låste seg flere ganger uventet i rendomiserte situasjoner. Sikkert noe hardware som ikke likte ubuntu så godt. Men jeg fant aldri ut av det. Eldre versjon av unbuntu fungerte bra.. Lenke til kommentar
slettet_konto Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 viss du er ute etter stabilitet er debian sarge, slackware eller freeBSD veien å gå . Lenke til kommentar
Patience Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2006 Det er det. Men også enkelhet. Går for Madriva 2007 i skrivende stund.. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 (endret) viss du er ute etter stabilitet er debian sarge, slackware eller freeBSD veien å gå . 7031142[/snapback] Solaris kan også være et alternativ hvis du er ute etter et enterprise-oppsett. Det er et UNIX-system, og har en stabilitet få andre OS-familier kan vise til. Det skalerer også bra. Det er UNIX-motstykket til RHEL, og i motsetning til RHEL er Solaris helt gratis. Edit: vet det ikke er GNU/Linux, men alle alternativer bør vurderes. Selvfølgelig er også Slackware og FreeBSD gode alternativer. Endret 9. oktober 2006 av stigfjel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå