Thomas Toget Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Heisann, har en AMD Duron 600 Mhz (forøvrig klokka opp til 850 Mhz ved hjelp av en blyant :-D) Den sitter på et socket A hovedkort (tror eg) av ukjent merke.. Problemet er at vifta og kjøleren som står på den bråker noe forferdelig, så eg tenkte eg skulle bytte den ut.. (skal forsøke å få meg en stille pc til stua. .) Problemet mitt er at jeg vet ikke hvilke vifter/kjøleribber som passer til denne cpu'en.. Er det noen av dagens socketer som er lik denne gamle socket A tingen? ps. visste ikkje heilt kor eg skulle plassere dette innlegget.. Bare flytt det dersom det passer bedre en annen plass.. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 (endret) Du må nok ha Socket-A-kjøler. Noen kjølere kommer med universalfester, men da står det spesifisert hvilke sokkler den passer til. Men socket-A er jo fremdeles lekende lett å få tak i. Mange gode også. F.eks. denne! (Kanskje litt overkill til en Duron?) Endret 8. oktober 2006 av sedsberg Lenke til kommentar
tex_nex Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Jeg fatter ikke hvorfor du ikke bare kjøper en ny billig pc.. du får jo pcer ned i 2000 som er myyye bedre ... bare et forslag.. med tanke på at duron 600 er riimelig ubrukelig windows 95 kanskje:P Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Har man nok minne og driter i Antivirus og Antispyware så er den fullt brukendes til en del ting i XP. Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Ah, Duron 600 med blyant... <3 Fikk min opp til 950 MHz, var gode tider. Geforce 256 DDR og 256 MB ram... Lenke til kommentar
Thomas Toget Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2006 Ah, Duron 600 med blyant... <3 Fikk min opp til 950 MHz, var gode tider. Geforce 256 DDR og 256 MB ram... 7031500[/snapback] Hehe, gode gamle dager ja Hadde min på 1 Ghz en gang (det var stort på den tida ja Men var ikkje så veldig stabilt då.. Husker eg og en kompis satte PC'en uttafor vinduet om vinteren en gang, då gikk det fint :-D Har samla sammen 768 mb ram, den kjører windows media center edition 2005 uten problemer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå