Rescue me Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 (endret) Jeg har prøvd å ha føttene på en stol som er 45 cm høy, men greier for det 30 push ups. Hvordan tar jeg push ups så det virkelig er tungt? Da mener jeg at jeg bare skal greie å ta 3-5 push ups. Endret 8. oktober 2006 av oblivion_-__ Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 (endret) å ta bena på en stol hjelper kanskje litt.. men det er fare for å ødelegge håndleddene på det.. da ville jeg heller brukt tre stoler, en til bena, og de to andre til hver sin hånd. Push ups blir tyngre når man får skikkelig strekk i brystmuskulaturen. Ved å ha hendene på stolene, kan du gå så dypt at brystkassen er lavere enn håndflaten. Prøv også å ta saktere og kontrolerte slik at du får skikkelig kontakt med muskelen. Eventuelt kan du jo kjøpe deg noen push ups bars: siste utvei blir å legge en vektskive på skulderbladene.. Endret 8. oktober 2006 av Kenny000 Lenke til kommentar
............... Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 (endret) det samme med beina, knokene, og en arm.. Endret 8. oktober 2006 av karlsn Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Som nevnt push up bars. Hvis du ikke har tilgang på vektskiver, så er det enkleste å ta en gammel ryggsekk og sleng litt sand i den. Altså beste alternativet for å få det til å bli tyngre er å bruke mer vekt. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Kan jo stå på henda og ta pushups, eller du kan ta på en arm, som tidligere nevnt. Lenke til kommentar
bjs Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Kan jo stå på henda og ta pushups, eller du kan ta på en arm, som tidligere nevnt. 7025067[/snapback] Stå på henda og ta pushups blir ikkje trening av de samme musklene som i vanlig pushups, dette blir meir som militærpress - altså skuldermuskulatur Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 Fikk det tyngre. Brukte tre stoler (en til hver arm og en til føttene) og hadde en ryggsekk på 8 kg på ryggen. Lenke til kommentar
DeeTee Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Ta pushups med henda plassert på en medisinball. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 Ta pushups med henda plassert på en medisinball. 7026029[/snapback] har ikke medisinball Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Stå på henda og ta pushups blir ikkje trening av de samme musklene som i vanlig pushups, dette blir meir som militærpress - altså skuldermuskulatur 7025493[/snapback] Går fortsatt mest på triceps, som er hovemuskelen i pushups, med mindre du tar pushups med bred håndplassering. Lenke til kommentar
bjs Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Stå på henda og ta pushups blir ikkje trening av de samme musklene som i vanlig pushups, dette blir meir som militærpress - altså skuldermuskulatur 7025493[/snapback] Går fortsatt mest på triceps, som er hovemuskelen i pushups, med mindre du tar pushups med bred håndplassering. 7026107[/snapback] Ser ikkje heilt kordan du skal klare å aktivere triceps meir enn skulder på dette Triceps er med i bildet, ja, men det er skuldre som blir brukt mest. Lenke til kommentar
ShareFun Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Synd at push-ups har nesten samme løftebane som benkpress da, den mest brukte bryst-øvelsen. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Synd at push-ups har nesten samme løftebane som benkpress da, den mest brukte bryst-øvelsen. 7038932[/snapback] Nå er det vel ikke så mange som tar brystpushups? Jeg tar ivertfal bare pushups for tricepsen og det gjør alle andre jeg vet om som driver med trening. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Samme bane, men de aller fleste som tar pushups har relativt smalt grep (a smalbenk) Normalt når man løfter benk, så har man bredt grep. Går selvfølgelig å ta pushups slik, men de fleste har som sagt smalt grep Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå