Gå til innhold

får ikke installert windows 98


Anbefalte innlegg

Jeg skal installere win98 på en gammel pentium maskin (litt for moro skyld) pga av at programvaren krasjet for en stund siden. Men cden vil ikke boote. Nå er HDDen formatert, riktignok i NTSF format så jeg må gjøre det om igjen til FAT16 format så vidt jeg har forstått men det kan jeg vel gjøre inne i installasjonsprogrammet. Når jeg prøver å boote fra cd-rom får jeg error. Må jeg gjøre noe greier med en diskett eller noe? Type oppstartsdiskett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, statusrapport:

Ja, det er win98se (phew).

 

HDDen er på 2GB

 

Jeg gjorde det enkelt og puttet IDE disken i XP-PCen min og formaterte den til FAT32 og monterte den inn i PCen som det skal være win98 på. Så da er den saken ute av verden.

 

Men hvordan lager jeg en oppstartsdiskett? Jeg har prøvd mye, men det virker som at det blir konflikter når jeg skal lage den i winXp. stemmer dette? Har også prøvd å lage den via cd-rom. Jeg må forresten bruke USB-floppy på XP-PCen men har integrert på den andre.

 

Jeg gjorde også et forsøk på å bare ha oppstartsfilen på disketten og puttet den i den andre pcen men jeg får opp boot-error.

 

Kan noen være så vennlig å hjelpe meg mer på vei :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...