Gå til innhold

Oppgradere fra Nikon D70 til Fuji S3?

Anbefalte innlegg

Har fått tilgang på et brukt Fujifilm S3 pro til ca 6500.

Pr idag har jeg et D70 kit med 18-70 kit. Har også et Tamron 90mm og Nikon 50mm og en Nikon SB-800, samt litt minnekort(CF).

Bør jeg går for et brukt S3 pro og et nytt Tamron 17-50mm 2,8 eller skal jeg beholde D70 og bare kjøpe optikken?

Vil blitsen min fungere fungere med automatikk? trådløst?

Hvorfor bør jeg oppgradere, Hvorfor bør jeg ikke?

Endret av engekri
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil påstå at Fuji S3 leverer betre bildekvalitet en D70. S3 er også utrolig god på høy ISO.

Viss du fotograferer sport så ville jeg nok holdt meg borte fra S3. På seriebilder så er det tregere en D70. Men til alt annet så vil jeg tro det leverer betre bildekvalitet.

Dette huset er også en del større en D70, noe en må ta med i betrakningen. Personlig synes jeg bare det er et stort pluss.

Så lenge en ikke har behov for et raskt kamera til sportsbruk etc. så hadde jeg selv

oppgradert fra D70 til Fuji S3.

Lenke til kommentar

D70 er altfor seint til sport uansett.

Grunnen til at jeg vil oppgradere er at jeg i utganspuktet synes D70 støyer _mye_ og vil ha mulighet for å kunne bruke høyere ISO uten og være redd for å få kornete bilder.

Er det en faktisk forskjell på 3 og 2,5 bilder i sekundet?

Lenke til kommentar

det er ikke rare forskjellen på 2,5 & 3fps, men jeg ville bare påpeke at viss du fotograferer mye sport så er ikke S3 det riktige kameraet. Ikke at D70 er noe særlig til sport heller da, men det er like goft (betre?) en S3.

Men til det du spesifiserer så hadde jeg ikke nølt med å kjøpt S3. Bildekvaliteten den leverer på høye iso verdier er veldig bra!

Lenke til kommentar
Hvorfor bør jeg oppgradere, Hvorfor bør jeg ikke?
Det er en del ting du burde tenke på. Hvis du bruker JPEG så vil du få Fujicolor noe som noen synes er groteskt. Hvor du bruker RAW som du burde hvis du er opptatt av kvalitet så blir kameraet veldig tregt.

På de få testbildene jeg har sett så har det vært veldig lite støy på ISO 1600 men detaljene har også vært noe utvasket. Så det er ikke umulig at du kan få lignende resultater på D70 med litt overeksponering og kraftig bruk av Noise ninja.

Hvitbalansen og eksponeringen synes jeg virket bedre på D70.

Jeg vil i allefall råde deg til å studere bildeeksempler og brukervennlighet nøye før du bestemmer deg. For noen vil nok D70 være et bedre valg, for andre vil S3 pro levere bilder sånn som de vil ha dem uten at de trenger etterbehandlig.

Endret av Kristallo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...