Gå til innhold

Spm. om kabinett. Vekt, lys, stål/aluminium, pris.

Anbefalte innlegg

Har komt til kabinettet, som er det siste på handlelisten min.

Spørsmålet er, hvilket?

1: Bør kabinettet være av aluminium eller stål?

2: Har vekten noe å si i det hele tatt?

3: Om jeg velger et fjortiss kabinett med fullt av lys og greier inni, forårsaker det for mye varme?

4: Hvor mye bør jeg bruke på ett?

5: Lønner deg seg å kjøpe kabinett MED strømforsyning?

Har sett litt på Cooler Master Cavalier 3 (hvit), er dette til å anbefale?

- Takk på forhånd :)

(Var ikke sikker på om posten skulle være heller eller rundt "Kabinetter og modifikasjoner", så bare flytt den hvis det trengs.)

Endret av Toppris
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøper du uten strømforsyning kan du jo sette inn akkurat den strømforsyninga du vil ha. Det er jo en fordel. Ulempen er at det ofte er litt dyrere å kjøpe uten.

Katoderør avgir minimalt med varme.

Et tungt kabinett er jo tungt å drasse rundt på men de er ofte solide og stabile. Lette kabinetter har en lei tendens til å bli skrale og skranglete/bråkete.

Stål, alu, pris og utseende er jo ting du nesten må avgjøre selv.

Lenke til kommentar

Regelen er at du får det du betaler for. Om du feks legger i 350 kr i et qtec kabinett m/strømforsyning, så får du ei tung kasse som "puster" dårlig, forsterker ulyder som kommer fra innsiden, og en strømforsyning som eksploderer om du får for mye load. Det du derimot kan gjøre er å kjøpe det billigste som du liker, legge til strømforsyning (400-oo) og så kjøpe deg lydisoleringskit. Da får du sånn gummigreie som du legger på dørene og eller litt rundt omkring. Det er ellers viktig å merke seg at det ikke er poeng i å lydisolere dersom du ikke har ordnet deg med stillegående vifter først. Mange tror at man trenger jetmotorer for å holde god luftflyt og kalde komponenter. I stedet for å kjøpe flere små (80mm -), som går på høyt turtall, så kjøp heller noen store (120mm+) som heller kan kjøre på litt lavere og likevel flytte samme mengde luft. Dette er uansett en investering. Utstyret kan brukes i mange år framover. Da jeg kjøpte ny pc, så ble det:

- Lydisolert Lian Li midikabinett m 2 120mm adda vifter originalt

- NorthQ 140mm cpu-kjøler kobber

- NorthQ 120mm vifte

- NorthQ 60mm skjermkortkjøler kobber

- Viftestyring

- Stillegående "high-end" strømforsyning

- Støydemping for harddisk og dvd

Resultatet ble at jeg fikk en pc som man kunne sove til... Blir litt som den Hondareklamen som de hadde for et par år tilbake.

"Gutten vrir om tenninga. <<Går den nå?>>"

Lenke til kommentar

Sålenge vekten ikke er viktig for deg (og selv der er forskjellene i praksis små, nrå alt annet utstyr skal lastes inn), så er stål bedre en aluminum i mine øyne. Når det er sagt finnes det mange bra kabinett som bruker aluminium, men om det er den eneste forskjellen ville jeg valgt stål. Alu er oppskrytt.

AtW

Lenke til kommentar
1: Bør kabinettet være av aluminium eller stål?

2: Har vekten noe å si i det hele tatt?

3: Om jeg velger et fjortiss kabinett med fullt av lys og greier inni, forårsaker det for mye varme?

4: Hvor mye bør jeg bruke på ett?

5: Lønner deg seg å kjøpe kabinett MED strømforsyning?

1. Spiller ingen rolle.

2. Hvis du er på LAN etc og tar med deg kabinettet ofte, har vekten noe og si.

3. Nei, men slike kabinetter er turn off for jentene.

4. Kommer ann på om det er alu eller stål, da alu er dyrere.

5. Sjeldent, ikke ofte det er gode strømforsyninger med i de billige kabinettene.

~ Medion

Endret av Medion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...