mads182 Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Skjønner svært lite av hva som har skjedd, men det ser ut som en del farger bare har blitt borte på maskina. Sjekk hvordan dette her ser ut for eksempel Der det står color quality, skal det vel ikke se sånn ut? Hjelp! Hvis noen her hadde hjulpet meg hadde jeg vært takknemmelig for alltid! Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Sikkert noe driver krøll.-reinnstall den Lenke til kommentar
mads182 Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2006 Fant driveren på nettet, tror jeg! http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/win/39132 Dette må jo være den, eller? Skal jeg avinstallere driveren som er på datan første eller bare installere den nye? Lenke til kommentar
mads182 Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 Lastet ned driveren og installert. Fungerer absolutt ikke bedre Lenke til kommentar
mads182 Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 Håper på svar her. Avast drev og sletta en hel del trojanere før jeg formaterte. Er det mulig at det har sletta noe viktig? Lenke til kommentar
tormoddf Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Jeg klarer ikke å se hva som er problemet ut fra det bildet der. Ser helt normalt ut for meg. Ellers har vel sletting av ting FØR en formatering fint lite å si (jeg regner med du mener at du formaterte disken og installerte windows på nytt?) Lenke til kommentar
mads182 Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 (endret) Instalerte Windows på partisjon C! Der det lå fra før. Asså formaterte jeg den partisjonen ja.. Du klarer ikke se problemet? Skal det ikke gå ann å velge millioner av farger eller noe? Har jeg hvertfall gjort før. Det som er på bildet der nå er jo bare svart, gult, blått og hvit. Asså, det er for eksempel ikke grønt eller rødt på maskina. Rødt blir svart for eks Endret 8. oktober 2006 av mads182 Lenke til kommentar
tormoddf Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Instalerte Windows på partisjon C! Der det lå fra før. Asså formaterte jeg den partisjonen ja.. Du klarer ikke se problemet? Skal det ikke gå ann å velge millioner av farger eller noe? Har jeg hvertfall gjort før. Det som er på bildet der nå er jo bare svart, gult, blått og hvit. Asså, det er for eksempel ikke grønt eller rødt på maskina. Rødt blir svart for eks 7024156[/snapback] Jeg ser da virkelig både mye grønt og mye rødt på det bildet du har lagt ut. Hvis du ikke ser det selv er det kanskje skjermen det er noe galt med? Kan selvfølgelig også være skjermkortet, men noe sånt har jeg aldri sett. Sjekk innstillinger på skjermen, prøv en annen skjerm, sjekk at ledningen til skjermen er skikkelig i i begge ender. I alle fall: du skal ikke kunne velge noe mer enn 32-bit. Jeg kan selv bare velge 16 og 32-bit. Det var nok i tidligere utgaver av Windows at 32-bit het "millioner av farger" eller noe sånt. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 (endret) 32 (og 24)bit ER millioner av farger. 16.777.216 farger for å være nøyaktig (pluss alpha-channel i 32bit). Hvis du ikke ser rødt og grønt på PC-en DIN så er det skjermen eller skjermkabelen det er noe galt med. Kan også være selve pluggen på skjermkortet. Sjekk f.eks. om kabelen sitter ordentlig i. Endret 8. oktober 2006 av sedsberg Lenke til kommentar
mads182 Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 (endret) Hmmm. Kan ikke tru at det er skjermen. Den har jeg fått til jul i fjor og den kosta 4000. Den fungerer helt fint tror jeg. Ledningen står (desverre) i. Hadde det bare vært en sånn bagatell. Aner ikke hva det er jeg da! Ingen andre forslag? Jeg ser nemlig ikke noe rødt på det bildet skjønner du Skjermkabel ja? Kunne jo prøvd å bytte denne, men den fungerte med den andre pcn jeg hadde.. Jeg byttet pc i dag ! Endret 8. oktober 2006 av mads182 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 (endret) Har du en annen PC du kan teste skjermen (og kabelen) på? Edit: får du hvit farge på bildet på skjermen din? Endret 8. oktober 2006 av sedsberg Lenke til kommentar
mads182 Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 Ja jeg har det. Jeg brukte den på en annen pc så sent som i dag.. Lenke til kommentar
mads182 Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 Hvit? Ja, jeg tror da det. Eller, mulig den er grå men. Vanskelig å si etter å ha sitti her et par timer :!: Hvis jeg går inn i paint for eks er hvertfall hvit en farge det går ann å se! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Okei. Da sitter vi igjen med enten skjermkortet eller windows. Har du farger i BIOS? Eller har du en eller annen "live-CD" eller noe du kan boote med for å sjekke farger? Lenke til kommentar
mads182 Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 Har windows cdn da, som jeg brukte for å installere windows i sta. Jeg har farger i BIOS ja, men vet ikke om jeg har rød osv da. På boot bildet til Windows for eksempel mangler den røde fargen.. Lenke til kommentar
mads182 Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 (endret) Nå hentet jeg en helt annen skjerm, og det viser seg at det da fungerer. Hva er da problemet/løsninga? Støtter ikke pcn min skjermen? På en eller annen måte? Eller er skjermkabelen ødelagt? Endret 8. oktober 2006 av mads182 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 (endret) Hmm. Det høres VELDIG ut som om rød-signalet ikke kommer fram til skjermen. Men da skulle hvitt blitt cyan og gul skulle blitt grønn. Hva skjer om du starter windwos i sikkermodus eller vga-modus? Og du har ikke et annet skjermkort å teste med? Edit: Da vil jeg gjette på skjermkabelen. Kan også være dårlig kontakt i pluggen(e). Endret 8. oktober 2006 av sedsberg Lenke til kommentar
mads182 Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 Ja, ikke vet jeg.. Hvis jeg bytter over skjerm igjen nå fungerer det nemlig dårlig vil jeg tro Kjøpe ny skjermkabel? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Det kan godt hende det hjelper med ny skjermkabel (om den går an å bytte). Men fungerte skjermen på en annen PC? Lenke til kommentar
mads182 Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 Skjermen min brukes som kombinert pc/tv da det er en sliken skjerm. Tv delen fungerer hvertfall fint, fargene er som de skal der.. Har ikke prøvd skjermen på en annen pc nå, men det MÅ vel være skjermkabelen da en annen skjerm fungerte på pcn? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå