Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Farger som er.. borte?

Anbefalte innlegg

Skjønner svært lite av hva som har skjedd, men det ser ut som en del farger bare har blitt borte på maskina. :mad: Sjekk hvordan dette her ser ut for eksempel

untitledoe6.jpg

Der det står color quality, skal det vel ikke se sånn ut? Hjelp!

Hvis noen her hadde hjulpet meg hadde jeg vært takknemmelig for alltid!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Instalerte Windows på partisjon C! Der det lå fra før. Asså formaterte jeg den partisjonen ja..

Du klarer ikke se problemet? Skal det ikke gå ann å velge millioner av farger eller noe? Har jeg hvertfall gjort før. Det som er på bildet der nå er jo bare svart, gult, blått og hvit. Asså, det er for eksempel ikke grønt eller rødt på maskina. Rødt blir svart for eks :ohmy:

Endret av mads182
Lenke til kommentar
Instalerte Windows på partisjon C! Der det lå fra før. Asså formaterte jeg den partisjonen ja..

Du klarer ikke se problemet? Skal det ikke gå ann å velge millioner av farger eller noe? Har jeg hvertfall gjort før. Det som er på bildet der nå er jo bare svart, gult, blått og hvit. Asså, det er for eksempel ikke grønt eller rødt på maskina. Rødt blir svart for eks  :ohmy:

7024156[/snapback]

Jeg ser da virkelig både mye grønt og mye rødt på det bildet du har lagt ut. Hvis du ikke ser det selv er det kanskje skjermen det er noe galt med? Kan selvfølgelig også være skjermkortet, men noe sånt har jeg aldri sett. Sjekk innstillinger på skjermen, prøv en annen skjerm, sjekk at ledningen til skjermen er skikkelig i i begge ender.

I alle fall: du skal ikke kunne velge noe mer enn 32-bit. Jeg kan selv bare velge 16 og 32-bit. Det var nok i tidligere utgaver av Windows at 32-bit het "millioner av farger" eller noe sånt.

Lenke til kommentar

32 (og 24)bit ER millioner av farger. 16.777.216 farger for å være nøyaktig (pluss alpha-channel i 32bit).

Hvis du ikke ser rødt og grønt på PC-en DIN så er det skjermen eller skjermkabelen det er noe galt med. Kan også være selve pluggen på skjermkortet. Sjekk f.eks. om kabelen sitter ordentlig i.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Hmmm. Kan ikke tru at det er skjermen. Den har jeg fått til jul i fjor og den kosta 4000. Den fungerer helt fint tror jeg. Ledningen står (desverre) i. Hadde det bare vært en sånn bagatell. Aner ikke hva det er jeg da! :roll: Ingen andre forslag? Jeg ser nemlig ikke noe rødt på det bildet skjønner du :hrm:

Skjermkabel ja? Kunne jo prøvd å bytte denne, men den fungerte med den andre pcn jeg hadde.. Jeg byttet pc i dag !

Endret av mads182
Lenke til kommentar

Nå hentet jeg en helt annen skjerm, og det viser seg at det da fungerer. Hva er da problemet/løsninga? :) Støtter ikke pcn min skjermen? På en eller annen måte? Eller er skjermkabelen ødelagt?

Endret av mads182
Lenke til kommentar

Hmm. Det høres VELDIG ut som om rød-signalet ikke kommer fram til skjermen. Men da skulle hvitt blitt cyan og gul skulle blitt grønn. :dontgetit:

Hva skjer om du starter windwos i sikkermodus eller vga-modus? Og du har ikke et annet skjermkort å teste med?

Edit: Da vil jeg gjette på skjermkabelen. Kan også være dårlig kontakt i pluggen(e).

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Skjermen min brukes som kombinert pc/tv da det er en sliken skjerm. Tv delen fungerer hvertfall fint, fargene er som de skal der.. Har ikke prøvd skjermen på en annen pc nå, men det MÅ vel være skjermkabelen da en annen skjerm fungerte på pcn?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...