MPR_Sleepy Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Hei alle sammen =) Mitt gamle skjermkort fant ut at nå var det nok og tok kvelden her forleden dag. Det var et ATI Radeon 9800 Pro 128mb kort som har virket meget bra de årene jeg har hatt det. Resten av maskinen ser slik ut: AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED Maxtor DiamondMax Plus 9 160GB S-ATA 8MB cache 7200RPM Asus K8N-E DELUXE Hovedkort Socket 754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid Thermaltake Venus 12 CPU-Vifte A1744 Socket 754/940-AMD Opteron/AMD 64 Corsair 2x512mb... noe, husker ikke helt hvilke, men de var ikke no dårligere enn det andre jeg har siden jeg kjøpte noen bra brikker som en senere oppdatering. Som dere ser har jeg ikke den aller mer "high-end" pc'en, men den funker til det viktigste.... nemlig WoW! Så spørsmålet er hvilket skjermkort burde jeg kjøpe med tanke på at det skal nok (sansyneligvis alt siden jeg mangler muligheten for SLI og PCI-E) byttes ut nå til våren 2007. Så det jeg trenger er et midlertidig skjermkort som helst ikke skal koste skjorta, men fortsatt yte bra nok for WoW, CSS, BF2 og Medieval Total War.... hehe kansje ikke MTW Vil det å kjøpe et likt kort som jeg hadde løst saken, eller er det andre muligheter jeg burde vurdere før jeg kjøper et nytt? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Tja, om du ikke vil kjøpe brukt, så må det enten bli eksempelvis Radeon X1600 Pro eller GeForce 7600GS. Disse koster rundt 1000-lappen, og holder nok bra til WoW, CSS og BF2. Ellers må det bli 7800GS som koster fra rundt 2200,- og oppover. Og om du kjøper brukt, kan du jo ofte få en bedre deal enn som så selvfølgelig. Lenke til kommentar
MPR_Sleepy Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 kan jo godt kjøpe brukt, men hvor gjør jeg det? qxl... har aldri likt slike auksjoner... =) kan kikke litt rundt her men 1000kr er ikke ille. X1600 pro vs GeForce7600GS....? altid likt radeon, men min kunskap om skjermkort og hva som egner seg best har for lengst gått i glemmeboksen =) Lenke til kommentar
eXa Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 7600gs skulle være en del bedre enn x1600pro pluss at du kan klokke det en del på kjerna. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 kan jo godt kjøpe brukt, men hvor gjør jeg det? qxl... har aldri likt slike auksjoner... =) kan kikke litt rundt her men 1000kr er ikke ille. X1600 pro vs GeForce7600GS....? altid likt radeon, men min kunskap om skjermkort og hva som egner seg best har for lengst gått i glemmeboksen =) 7024140[/snapback] Om du skal beholde skjermkortet til 2007, er det vel smartest å kjøpe nytt, da får du iallefall full garanti og slikt. Nå om dagene er ATI og nVidia-kort like gode, ting er ikke slik som de var før (og det er lenge siden). Uansett, som nevnt, i følge benchmarks så er 7600GS et godt stykke foran X1600Pro, så da er jo egentlig valget klart. Lenke til kommentar
MPR_Sleepy Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 Takk for raske svar =) GS7600 er bestilt Nå er det bare og vente på at det skal komme i posten *Sitre* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå