Gå til innhold

Viktig ang Asus p4pe/Radeon 9700 pro

Boralis

Anbefalte innlegg

Da jeg tidligere har lagt ut res av min test av dette hk der det ikke kom spesielt godt ut er det viktig for meg å få legge ut en ny test.Resultatene i den tidligere test ser ut for å ha blitt dårlige pga en "konflikt" mellom mitt hk og 9700 pro,hva som er årsaken er vi ikke i stand til å finne ut av da dette ikke skjer med bruk av Msi pe.

Iallefall har jeg nå testet med et annet 9700 pro kort og da ble resultatene noe annet,klarer nå å kjøre 100% stabilt på 3,25 med en minneinnstilling på 413 mhz og 2T-2T-2T-5T, turbo.

Dette gir et helt annet inntrykk av hovedkortet, noe jeg gjerne vil få fremmheve da jeg regner med at mange er intresert i det.Jeg kan nå også kjøre 9700 på 375/358 uten prob.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Snekker`n skrev (2002-11-04 18:38):

Har nå fintuna systemet og kjører stabilt på 3,25 med minnet på 413 mhz og klokket opp grafikkortet.

Fikk da utrolige 18061 poeng
:lol:
i 3d mark 2001 se,dette er lagt ut på mad onion sin side så ingen skal tro det er juks

Gratulerer! Hva skjer hvis du tyner minnet mer? Blir det bøgg? Regner med du kjører 2,2,2,5 eller?

-KJ

Lenke til kommentar

Ja jeg kjører 2,2,2,5, håper der er litt til å hente men har ikke fått tid til å teste mer i dag.

Regner med at når jeg stiller opp kjølingen(går nå på lydløs) vil det nok la seg gjøre å hente mer.

Holder også på å lage en kanal som skal blåse luft rett på minnebrikken så den får bedre kjøling.

Vi får se.

Lenke til kommentar

Quote:

Snekker`n skrev (2002-11-05 02:29):

Ja jeg kjører 2,2,2,5, håper der er litt til å hente men har ikke fått tid til å teste mer i dag.

Regner med at når jeg stiller opp kjølingen(går nå på lydløs) vil det nok la seg gjøre å hente mer.

Holder også på å lage en kanal som skal blåse luft rett på minnebrikken så den får bedre kjøling.

Vi får se.

Gleder meg til å se hva denne brikken takler / hva du får ut av kortet.

Har imidlertid en litt kjedelig nyhet også:

BIOSen min holder på å ta kvelden på P4PE kortet. Når jeg kjører den på 3.0GHz over lengre tid, for så å boote, kommer BIOS checksum error og BIOS leter etter floppy for å "redde BIOS"... Med en gang jeg klokker ned så ordner det seg. Skal teste litt opp og ned klokking for å se om jeg finner noe mønster i dette. Skal holde deg oppdatert.

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...