geirroar Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 hva er delefilter? 7023670[/snapback] Søket litt på nettet å fant ut følgende: Et delefiler deler opp lydens frekvensområde i signalet Elektronisk delefilter Et aktivt delefilter som deler opp det totale lydsignalet i flere smale frekvensbånd (bass, mellomtone, diskant), som deretter forsterkes for å drive passende høyttalerelementer. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Eller enkelt forklart: Delefilter deler lyden opp slik at diskanten kommer til diskant-elementet, mellomtonen til mellomtone-elementet og bassen til bass-elementet. Finnes dog mange typer delefiltre. Det jeg beskrev nå er et 3-veis passivt delefilter. Lenke til kommentar
Loled Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 (endret) Hei takk for alle svar Men kan dere sjekke en ting for meg ,om har jeg delefilter denne på forsterkeren. ikke akkurat i det nyeste laget men den duger utrolig bra: Technics FA/AM Receiver SA-103. Er merket på den PS: Er delefilter noe jeg må ha for å få bassen til å virke? Endret 8. oktober 2006 av Loled Lenke til kommentar
Loled Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 Kan noen hjelpe meg!!?? Lenke til kommentar
Loled Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 LOOOL INGEN SOM KAN HJELPE? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Tråden stenges pga gjentatt bumping, bruk av store bokstaver og feilposting (dette er så vidt jeg kan se ikke en bilforsterker). Vennligst les gjennom retningslinjene/nettiketten og opprett en ny tråd i riktig kategori. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg