teaspoon Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 (endret) Sliter fortsatt med Clarkconnect-boxen min, og lurte på om noen hadde noen tips. Den var oppe og gikk som den skulle i dag, men da jeg skrudde av for å sette i ei vifte og skrudde på igjen så var den tilbake til gamle synder. Dvs den får ekstern IP-adresse, men det er alt jeg får av komunikasjone "utenrfa" Prøver forskjellige DNS-servere, men får bare meskjed om at serveren ikke finner de. Den er satt opp i Gateway-modus, men to netverkskort og er koblet slik: Modem <==> CC-box <==> nettverk Koblet med ukryssede kabler, og der det står "nettverk" har jeg pøvd å koble på både på en switch, en trådløs router og rett på ei XP-maskin. Modemet er ett stk Speedtouch 516i som jeg har prøvd i både vanlig og bridged-mode. CC-boxen er også den eneste som er aktiv DHCP, og den gir ut korekt IP til maskinene i nettverket. Noen med teorier på hva som er feil? Irriterer meg voldsomt at det plutselig virket for så å plutselig ikke virke igjen. Leste på nettverk-forumet at NGT ikke er så glad i at vi kjører bridge, kan dette være problemet? Har ikke NGT som direkte ISP, men min lokale ISP samarbeider med NGT. Endret 7. oktober 2006 av teaspoon Lenke til kommentar
teaspoon Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2006 Hmm, kom hjem idag, og da virket det plutselig igjen av en eller annen grunn. Skal selvfølgelig ikke klage, men litt irriterende å ikke vite hva som var feil om det skulle skje igjen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå