Gå til innhold

Problemer med CC-router

teaspoon

Anbefalte innlegg

Sliter fortsatt med Clarkconnect-boxen min, og lurte på om noen hadde noen tips. Den var oppe og gikk som den skulle i dag, men da jeg skrudde av for å sette i ei vifte og skrudde på igjen så var den tilbake til gamle synder.

Dvs den får ekstern IP-adresse, men det er alt jeg får av komunikasjone "utenrfa" Prøver forskjellige DNS-servere, men får bare meskjed om at serveren ikke finner de.

Den er satt opp i Gateway-modus, men to netverkskort og er koblet slik:

Modem <==> CC-box <==> nettverk

Koblet med ukryssede kabler, og der det står "nettverk" har jeg pøvd å koble på både på en switch, en trådløs router og rett på ei XP-maskin.

Modemet er ett stk Speedtouch 516i som jeg har prøvd i både vanlig og bridged-mode.

CC-boxen er også den eneste som er aktiv DHCP, og den gir ut korekt IP til maskinene i nettverket.

Noen med teorier på hva som er feil? Irriterer meg voldsomt at det plutselig virket for så å plutselig ikke virke igjen.

Leste på nettverk-forumet at NGT ikke er så glad i at vi kjører bridge, kan dette være problemet? Har ikke NGT som direkte ISP, men min lokale ISP samarbeider med NGT.

Endret av teaspoon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...