Black Star Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Min Samsung SyncMaster 173T 17" LCD har begynt å falle litt fra i forhold til nyere skjermer, og jeg har begynt å fundere på å kjøpe en ny. Her er mine krav: -LCD -19" eller 20" -DVI -Må selvsagt være skarp og fin, og ha klare, riktige farger da jeg driver en del med Photoshop og videoredigering (dette er det desidert viktigste punktet). -Sort skal være sort... (bra sortnivå). -Lav MS gjør ingenting, men er langt fra avgjørende da jeg ikke kommer til å spille spill eller se film på den. MS på 25 gjør ingenting, så lenge selve bildekvaliteten er topp. -Oppløsning på 1280x1024 er jo bra, men gjør ingenting om det er mer, spesielt om det er en 20". -4:3 format -Tynne kanter (er litt opptatt av design, selv om det ikke er det viktigste) -Pris ca. 3000 kroner. -Hvilket merke er ikke så viktig, men jeg har større tiltro til kjente merker som Samsung, Sony, Eizo og lignende enn billig-skjermer som Viewpia og slikt (eller lager de kun LCD TV?). -Må helst kunne kjøpes (og være på lager i overskuelig fremtid) hos en av de større nettbutikkene som Komplett eller Netshop. Kort fortalt... jeg vil ha den LCD skjermen på markedet som har best bildekvalitet, av de som faller inn under mine andre krav. Noen forslag? Hva med denne? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=319692 Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Hei. Er på utkikk selv etter en 20" skjerm i samme prisklasse. Fått noen tips i denne tråden Og hvis du lander på samsungen kan du spare tre hundrelapper på mpx.no Link Synes den ser spenende ut, og for min del står det mellom denne og LG L204WT. Sistnevnte er WS, og uten å ha egne erfaringer er det kanskje en fordel med Widescreen i bildebehandling og kanskje ikke minst i videoredigering hvis du har opptak i 16:9, men har som sagt ingen egne erfaringer eller henvisninger til steder dette er skrevet... Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 se på lgn, og plukk den opp på expert. Men se den før du gjør noe! vet ikke om du vil ha med kontrastbelegg eller om fargene på den er for dårlig for deg. Men har du ikke skikkelig kalibreringsverktøy for skjermen så er det vel ikke ett så pressende tema så langt. se litt på denne tråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=644128 og kjøp i butikk så du får sjekket etter døde pixler, lcdskjermer kjøper jeg ikke over nett =) (har hørt netshop har sjekke etter pixler for folk) er også lurt å se om skjermen er så god som du forventer. Og 20" er det som er det greieste nå. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 ta en av eizo's 19" på komplett. se etter endelsen 21 for de som er best for stillbilder og 31 for de som egner seg for spill og raske bevegelser. ellers kan du velge hvit og sort, og rund fot eller en med v-form. aner ikke forskjellen. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2006 Har helt ærlig ikke så veldig lyst på WS. Når jeg driver med videoredigering, har jeg real-time video på en LCD TV (WS) ved siden av dataskjermen, dataskjermen brukes kun til selve redigeringen. WS har et par ulemper til vanlig databruk, og det er ikke aktuelt for meg å ta stillbilder i 16:9 format på en god stund. Det er vanskelig det her... det finnes så utrolig mange skjermer. Ser at Samsung har en litt dyrere modell med høyere oppløsning, men er det noen vits med høyere oppløsning enn den jeg har linket til lenger opp? (1400:1050)? Det er fortsatt den mest interessante. Takker foresten om tips om å spare penger på å bestille fra MPX. Men kanskje jeg skal bestille fra Netshop hvis de kan sjekke skjermen for pixelfeil for meg... har jo to ukers angrerett også da... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 I et øyeblikks ønske om å bruke enda mer penger: Er det noen vits å gå for denne i stedet for skjermen jeg linker til i første innlegg? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=318935 Det er jo større oppløsning, men vil det bli litt for smått på en 20"? Vet ærlig talt ikke hvor mye skjermkortet mitt takler, men skjermen kan jo beholdes når jeg en gang oppdaterer det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå