Staalkontroll Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Bil er kun et stort tap. Min første bil: bmw 94 modell. Kjøpte bilen med full tilstandsrapport: Bilen skulle være i topp stand 1 dag etter kjøp fløy panseret av pga. dårlig panserlås. Dette måtte jeg legge ut for. 3 uker etter kjøp begynte eksosen å bråke, ny eksos 2 månder etter kjøp, hjullager gåent, måtte byttes. 6 månder etter kjøp, bremsene går i oppløsning. alt må byttes. 1 år etter kjøp, alle foringer i drivverket må byttes. 1 år 2 månder sitter jeg her med gåen eksos igjen, får ikke noe igen på garanti av vekstedet som skiftet det pga jeg ikke kan bevise at det er demmes feil at eksosen knakk i 2..... Lenke til kommentar
CustomTP Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 snakk med forbruker rådet, så en slik ting på tv i dag, han fikk dekket alt.... samme greine.... min første bil Hyundai Coupe 2.0 1. etter en mnd følte jeg for lambo dører 2.styling (diskret, ergo liten) Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Alfa Romeo 156. 2 måneder etter kjøp. Bytta registerreim og kamvariator. Skulle vært gjort før salg, men fikk heller avslag i kjøpesum. 6 måneder etter kjøp. Bytte av pærer i dashbord. Feil kjent ved kjøp. 6 måneder etter kjøp. Renset bryter til tåkeframlys, slik at disse igjen fungerer. Kjent ved kjøp. 7 måneder etter kjøp. Sprekk i frontrute. Går på forsikring med en egenandel. 8 måneder etter kjøp. Flexrør på eksos lekker. Kjøpte brukt eksos med godt flexrør. Byttet selv. 8 måneder etter kjøp. Byttet begge tåkelysene framme. Glass var knust ved kjøp. 9 måneder etter kjøp. EU kontroll. Frontlys feiljustert. Enkelt å fikse. Bærebru og hjullager framme måtte byttes. Ikke like enkelt å gjøre selv, men med litt tolmodighet gikk det til slutt. Stabiliseringsstag bak måtte byttes. Fort gjort. Ryggelys fungerer ikke. Feilsøking har avdekket at bryter i girkasse er gåen. Har ikke bestillt ny ennå. 12 måneder etter kjøp. Har følgende ting som må rettes opp i. Varmeseter fungerer ikke. Kjent feil fra kjøp. Airbag lampe lyser. Dårlig kontakt vanlig på aktuell modell. Ikke gjort noe med foreløpig. Kjent feil fra kjøp. Stabiliseringsstag foran må byttes. Det skulle vel være det. Ørjan... Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 (endret) Ford Escort 1,4 4 Måneder etter bilkjøpet var bilen på EU kontroll og gikk gjennom uten anmerkininger, men fikk beskjed om at clutch begynte å bli litt dårlig. 5k gav jeg for ny. 10 måneder etter bilkjøpet var alt rene harmoni, helt til i mars i år da en tur kunne ha endt i ulykke. Bremseslangen på venstre forhjul røyk og mistet bremsekraft, gikk heldigvis bra, puh. Kostet 1000,- 11 måneder etter bilkjøpet. En gang i april var bilen inniom en service på eget intiative, olje og de vanlige tingene ble skiftet samt at jeg oppdaget at det var lekasje i en av slangene til frostveskeanlegget (ble skiftet). Fikk også beskjed om at eksospotta i nærmere tid skulle få hull, men kunne ikke la verkstedet fikse problemet pga pengemangel, samt at verkstedet opptaget at bremseslangen på høyre side burde skiftes ut, denne ble gjort på flekken, samt regreima ble skiftet. 12 måneder etter bilkjøpet. Så skjedde det, en gang i mai ble potta hull, og kjørte slik i 3 uker og til slutt datt hele potta av inkuldert caten. Dette ble fikset hos Svends Eksos (brukt cat, og ny potte) måtte spare penger pga caten var for dyr. 13 måneder etter bilkjøpet. Bremsene foran begynte å bli veldig slitte, nye skiver og klosser var på plass i juni. 17 måneder etter bilkjøpet. Nå i september var bilen på verksted pga defrosteren i bakruta var gåen, denne ble skiftet. Ba også de på verkstedet om å ta en titt på støtdempere pga hadde mine mistanker om at disse sang sitt siste vers. Hadde rett og fikk beskjed om at støtdempere bak måtte skiftes, disse ble skiftet. 18 måneder etter bilkjøpet. Satser og håper at bilen forblir i god stand til den skal skiftes ut. Bilen er ellers tektylbehandlet men dette regner jeg som en ivestering og ikke tap egentlig. Endret 7. oktober 2006 av Wooho Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 min første bil Hyundai Coupe 2.01. etter en mnd følte jeg for lambo dører 2.styling (diskret, ergo liten) 7023280[/snapback] Det der er vel strengt tatt ikke reparasjoner? Min '91 Citroën BX14: (Husker ikke nøyaktig når alt skjedde) - Tett soltak, men lekker kun når bilen heller framover og til høyre. Ikke fikset. - Bensinmåleren imploderte. Fikset selv med en bit av en gammelt isboks. - Vakum i bensintanken (som fikk bensinmåleren til å implodere). Fikset ved å kople til en ventil som forrige eier hadde koplet vekk. - Motoren dauer av og til. Fikset ved å kople til en vakumslange forrige eier hadde koplet vekk. - Lekasje i hovedslangen til hydraulikkpumpa. Fiksa selv for 20kr. (+160 for olje) og har holdt siden. - Fordempere hang seg opp. Løste seg selv da jeg måtte fylle på ny olje etter slangen røk. - Bakre lyddemper falt av. Fremdeles én igjen så jeg gadd ikek gjøre noe. - Fremre lyddemper falt av. ca. 1000,- for nye lyddempere. - Bytte lagere i bakstillingene. Kostet blod, svette, tårer og ca. 1000kr. - Bensinlekasje. ca. 100kr. for et par kopperrørbiter. - Girkassa røyk. ca. 8000,- for girkasse, clutch, en drivaksling og arbeid. - Radiator sprang lekk. Byttet til ny for ca. 1500kr. - Girkassa røyk. 2000,- for girkasse, og gjorde jobben selv denne gangen. Slitasjedeler som bremseskiver/klosser, akkumulatorkule etc. regner jeg ikke med. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Toyota Camry XLi 1987 (Hvorfor så mye feil? bilen kostet 5000kr) Byttet morkne bremseslanger Byttet hornplata i rattet (fjæra var knekt) Byttet instrumentpaneldeksel og senterkonsolldekslet Byttet hele girspaken (defekt returmekanisme) Byttet dempere rundt om kring (ikke byttet på 240000km) Skrudde i over 40 skruer som manglet på div steder (travers, dashbord, ect ect) Fiksa ny hattehylle Reparerte rift i førersetet Fiksa lekasje i bagasjerommet Montert nye lykter i front (reflektor mest sansynlig ødelagt av 100w pærer) Byttet parklyktene (fukt i glasset og sprekker) Fiksa lys i dashbordet og instrumentpanelet Byttet motor (havari på rådelager pga oljeslam i oljepickupen pga manglede oljeskift av tidligere eiere) Byttet antenne (var helt opprustet) Byttet bakfanger (var stygg) Byttet ut uorginalt og ødelagt hengerfeste med orinalt fra toyota Fikset ledningsnettet til hengerfestet (det orginale var helt feil) Byttet høyre bakhjulsoppheng pga kraftig kollisjon Byttet radiator (steinskader) Byttet varmeapparar resistorpakke Nytte tenningsett (ledninger og fordeler) Nytt batteri (det gamle var sulfatert) Byttet batteriterminaler med helt nye (de orginale var dårlig) Byttet bakre stabstag (var avknekt) Byttet bremseband bak (utslitt) 95% av det ovenfor ble gjort rett etter jeg kjøpte bilen. Tror det var alt Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 har hatt nåvernede bil i 1 år og er en 90 modell vectra 2.0i har bytta olje 3 ganger, samt olje og luftfilter.. ettert 9mnd håndbrekksvaiern røyk kostet 250 i deler ellers i bra stand trur jeg Lenke til kommentar
Patrol_33 Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 86 mod Nissan Patrol 3,3 Etter snart 3 år. Noen lyspærer. Vifte reim Reppset clutch sylinder Tot. kostnad ca en kasse øl. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 86 mod Nissan Patrol 3,3 Etter snart 3 år. Noen lyspærer. Vifte reim Reppset clutch sylinder Tot. kostnad ca en kasse øl. 7025349[/snapback] Pluss masse bensin. Lenke til kommentar
Lada2103 Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Bil: Lada 111 1,5 GTE 16V 2003-modell Kjøpt oktober 2005, daværende km-stand 62000, i dag har den gått 76000. Byttet akkumulatortank i venstre bakre hjulhus p.g.a. stygt rustangrep Bestilte ny fra Lada Danmark, i plast, ruster aldri Kostet ca. 800 kroner med toll og tull Lekkasje i kjølesystemet, lokalisert ved termostaten. Bedret ved å stramme slangeklemmer, men tydeligvis ikke helt bra enda. Måtte kjøpe et nytt dekk da jeg punkterte og oppdaget tre (3!) flenger i dekket. Så ut som om noen hadde skåret med kniv.. Ca. 700 kroner. Slange til vindusspyleren bak røk tvert av. Oppdaget det i vinter da det plutselig rant inn spylervæske i stedet for at den havnet på ruta. Reparert i går med en ny slangestubb. Lenke til kommentar
eab Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Gammel ford: Bare et fåtall av de tinga her måtte gjøres, resten gjorde jeg fordi jeg selv ville: bygget om fra aut til manuell (her ramser jeg ikke opp alt som er gjort) byttet midtre potte (rustet hull) byttet katalysator (null innmat) byttet diff (til en med brems) byttet lenkearmsforinger skrudd ut og rengjort abssensor byttet turteller byttet bensinmåler/tempmåler byttet tempgiver i motor byttet slurevifte med elektrisk byttet plugger, pluggledninger, fordelerlokk, olje/oljefilter (flere ganger) bensinfilter, kjølevæske og termostat byttet olje i girkasse og diff byttet bremseklosser bak byttet rute i førerdør (grunnet hærværk fra rabiat bilist) byttet bryter til baksete, høyre side byttet baklykter byttet lyspærer div plasser utvendig og innvendig fikset vindusviskermotor fram (den bak gidder jeg ikke åpne å rengjøre) Husker nok neppe på alle småting som er gjort/byttet/reparert Alt (utenom eu-kontroll) er gjort selv. Lenke til kommentar
trra Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 (endret) 1994 Vw golf gti 16v, eid siden juni 2005, kjørt drøye 16.000km på den tiden. 2005 -Satt tilbake katalysator som var fjernet -Fjernet feilmontert senkesett -Byttet pga senkesettet fjærbeinslager -Fjernet alarm som gikk koko -Byttet styrestagmansjett -Byttet Coil\tennigsmodul -Byttet tåkelykt 2006 -Byttet skiver&klosser bak -Byttet gjennomslagsgummi bak -Byttet servoreim -Byttet skiltlys lyktene bak. Skal byttes denne mnd, registerreim og dynamoreim. 1997 Toyota Hiace, kjørt ca 5000km på den tiden .Samboer som eier, siden mai 06 -Service(regreim, kjølevæske, bremsevæske osv) -Byttet dempere foran -Byttet bremseklosser foran -Byttet kontakter på innslaget Endret 8. oktober 2006 av trra Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 (endret) Citroen Xantia Activa -1997modell, 167500km ved kjøp. Kjøpt i juni i år. 3 mnder etter kjøp (169000km): hjullager, høy ladespenning og en bolt som datt av wastegaten til turboen. Kosta 4k å reparere... Men jeg regna med at det ville bli noe. Endret 9. oktober 2006 av pc^2004 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå