Gå til innhold

Printe på DVD platene

Anbefalte innlegg

Kunne tenke meg en Canon Pixma iP4300 er ikke det et bra valg i forhold til pris?

Åssen er den på utskrift på plater og papir ? Den koster 759,- fra Pixmania.com

Bruker dere laserskriver eller blekkskriver til dvd cover?

Komplett har en HP Color LaserJet 1600 8 spm, 16MB HP Imageret 2400, 600dpi til 1495,-

Har fått med meg at Taiyo Yuden skal vist være det beste og noe av det dyreste man får... De er vell silver istede for lilla på skrivesiden, stemmer ikke det?

Hva er best å skrive på av sølv og hvit overflate ?

Trenger man noen spesiell DVD-brenner for å få best ytelse ut av platene? Jeg har en Nec ND-3550A og bruker Nero 7.0

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt om pixmania.com

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=632250

Deretter er ikke HP'en fra Komplett så særlig dyr lengre, både med tanke på toll, gebyr og frakt fra utlandet, for å ikke nevne norsk garanti med alle sine goder.

Laser på en DVD-plate blir vel veldig varmt ? Papir fra en laser-skriver holder vel oppmot 35 grader rykende ferskt etter 2 sekunders print, en DVD tar lenger tid å printe ut og dette kan svekke strukturen på platen. Jeg ville satset på blekk.

Sølv-overflate vs hvit er en smaks-sak, sølv kan gi inntrykk av "ekte" CD og ikke hjemmbrent.

Nec 3550 er kongebrenner, ikke noe å utsette på den. Platene dør like fort uansett brenner og medium, så her diskrimineres det ikke.

Lenke til kommentar
Litt om pixmania.com

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=632250

Deretter er ikke HP'en fra Komplett så særlig dyr lengre, både med tanke på toll, gebyr og frakt fra utlandet, for å ikke nevne norsk garanti med alle sine goder.

Laser på en DVD-plate blir vel veldig varmt ? Papir fra en laser-skriver holder vel oppmot 35 grader rykende ferskt etter 2 sekunders print, en DVD tar lenger tid å printe ut og dette kan svekke strukturen på platen. Jeg ville satset på blekk.

Sølv-overflate vs hvit er en smaks-sak, sølv kan gi inntrykk av "ekte" CD og ikke hjemmbrent.

Nec 3550 er kongebrenner, ikke noe å utsette på den. Platene dør like fort uansett brenner og medium, så her diskrimineres det ikke.

7025486[/snapback]

Ok da blir det ikke fra pixmania.com !

Jeg mente dvd cover (papir coveret) er det bra å bruke laser?

Takk for oppklaringen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...