loathsome Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Hei, Har en P4 3.2 ghz, 7900GT GS 512MB og 2GB ram. Prosessoren er flaskehalsen her, altså .. Så det jeg lurer på er hvordan jeg kan få absolutt maks ut av dette systemet? Hovedkortett mitt er et slikt et, som desverre ikke har noen muligheter for CPU-overklokk Har overklokket skjermkortet så mye jeg kan uten å få artifacts. Og så lurer jeg også på, hvordan voltmodder jeg et 7900gt? Tusen takk for svar Lenke til kommentar
Mit Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Det er desværre ikke så enkelt som på ATI-kort men her er det en tutorial: http://forums.anandtech.com/messageview.cf...hreadid=1847758 Kortet må altså modifiseres Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 Takk for den Noen som har flere tips? Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 (endret) IKKE overklokk skjermkortet i dette systemet. Cpuen er alt for svak til at dette har noe for seg, du vil ikke få noen som helst ytelsesøkning. Jeg har ett 7950GT 512MB kort og samme prosessor som deg, og jeg har kjørt mye 3dmarktester på dette systemet. Først fikk jeg 5800 poeng i 3dmark05, da var alt på stadard clock. derretter klokket jeg skjermkortet en del, uten at dette viste i det hele på poengsummen i 3dmark. Jeg klokket skjermkortet ned igjen, og klokket prosessoren fra 3,2 til 3,4Ghz. Da steg 3dmark-scoren fra 5800 til ca 7250. Derfor ville hvertfall ikke jeg voltmoddet kortet hvis jeg var deg, da det ikke har noe som helst å si på ytelsen. Hvis du vil ha bedre ytelse må du enten kjøpe ett nytt hovedkort som egner seg bedre til overklokking, eller så må du invistere i ny cpu. Endret 8. oktober 2006 av _sindre_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå