tharshan Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Er det nokon som kan sie kven som er kven på bildet på artikkelen? Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 (endret) Jeg vet om minst 3-4 stykker som stiller i særklasse, og mest sannsynlig fortjener den tittelen mer. 7024689[/snapback] En fordel å kanskje møte opp og delta før en kommer med sånne utalelser. 7025084[/snapback] Pt er Oysfaerg norges råeste klokker. Grattis Øystein! Han stilte opp på ett evenement som var tiltenkt å kåre norges råeste klokker. Sturla inviterte ihvertfall 2 stykker (bl.a. en aktiv i tråden her.. trenger ikke nevne "navn") som valgte å ikke delta. Har man valgt å pensjonere seg etter å ha satt en/to? rekorder i utrangert hardware og heller vil sitte på "gutterommet" og klokke aleine uten tidsfrister.. "be my guest" Skal man slenge dritt.. så tar man heller en åpen "fight" og vinner den og får status..dersom det er viktig for livkskvaliteten. Det var visstnok mulighet til det nå i helga. "Need I say more?" 7025263[/snapback] Er så enig så enig..! Det var flere fra RIP OCshoot som var invitert, men to av de svarte ikke på mailen min, og en sendte en meget kjip mail tilbake.. For å si det sånn.. Miss Universe er IKKE verdens peneste dame, men den peneste som stilte opp.. Man kan si mye om dette arrangementet, men de antatt beste i Norge var invitert. Noen kom, noen kom ikke. Vi kåret den beste deltageren. Det har han bevist ved å stille opp, og ved prestere solid både i innledende heat og i finalen. Det at enkelte ikke valgte å stille opp er kun deres eget problem. Men, jeg har ærlig talt ikke sansen for at de som var invitert i etterkant velger å trekke deltagernes prestasjoner og kvalifikasjoner i tvil etter selv å ha valgt å ikke stille opp. Jeg vil benytte sjansen til igjen å gratulere Oysfaerg og de andre som deltok og fikk gode plasseringer. Resultatene som de fikk, er meget, meget gode prestasjoner gitt den hardwaren som ble brukt. Det å arrangere dette var også en morsom erfaring. Mye stress, sene kvelder og hyggelig selskap. Morsomt å se hvordan alle deltagerne samarbeidet om prosjekter utenom konkurransen. Ett annet vigtig poeng i denne sammengheng er at det er pr i dag ingen andre enn HW -nettverket som har kapasitet og kontakter nok til å dra noe sånt igang.. Riktignok var det jeg som arrangerte, men det var hardware.no og da i sær Claes Halvorsen som gjorde det mulig å arrangere dette. Han fikk inn Komplett.no som sponsor, og har også tilrettelagt slik at det var mulig å gjennomføre arrangementet. Arrangentet kostet MYE penger å arrangere, og jeg vil rette en stor takk til Komplett ved Lars Førisdal som har stilt opp på alle mulige måter. Vi håper å kunne gjennomføre dette også til neste år, og da vil jeg oppfordre alle som trekker Øystein (Oysfaerg), og de andre deltagernes kvalifikasjoner i tvil, til å stille opp. Hvem som arrangerer er ikke et issue i denne sammenheng. Overklokkingsmiljøet i Norge er IKKE stort, og det er viktig at vi som har denne interessen faktisk holder sammen og stiller opp når det gjelder. Enten det er en event eller om det er i form av å hjelpe hverandre. Jeg og Kjell Erik kom ikke noe lenger i går kveld, da skjemkortt ga seg alt for tidlig.. prosessorkraften var det ingenting å utsette på, kjørte 3D på over 5Ghz. I tillegg var jeg så lei og sliten kl 0500 i morges at jeg egentlig følte for å selge all hardware jeg har for så å kjøpe meg en laptop... Heldigvis var den følelsen borte når jeg våknet.. Det var utrolig hyggelig å møte dere alle! Fine folk med riktig instilling! Endret 8. oktober 2006 av stoolman Lenke til kommentar
OldMan Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 (endret) Synd at ikke gamle spøkelser kan begraves, det er ikke så mange klokkere i Norge at vi kan ha flere miljøer med interne stridigheter. Hadde vel vært mye morsommere om vi kunne kjempet med Svensker og Dansker etc. Endret 8. oktober 2006 av OldMan Lenke til kommentar
Overklokk Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Synd at ikke gamle spøkelser kan begraves, det er ikke så mange klokkere i Norge at vi kan ha flere miljøer med interne stridigheter.Hadde vel vært mye morsommere om vi kunne kjempet med Svensker og Dansker etc. 7027864[/snapback] Dette er jeg sterkt enig i Oldman. OC miljøet i Norget er meget lite og tenk hvor flott det hadde vært om alle kunne stå sammen som en gjeng! Slik krangel som disse "gamle" spøkelsene skaper er utrolig lite hyggelig for oss i dette miljøet. Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Synd at ikke gamle spøkelser kan begraves, det er ikke så mange klokkere i Norge at vi kan ha flere miljøer med interne stridigheter.Hadde vel vært mye morsommere om vi kunne kjempet med Svensker og Dansker etc. 7027864[/snapback] Dette er jeg sterkt enig i Oldman. OC miljøet i Norget er meget lite og tenk hvor flott det hadde vært om alle kunne stå sammen som en gjeng! Slik krangel som disse "gamle" spøkelsene skaper er utrolig lite hyggelig for oss i dette miljøet. 7027901[/snapback] Så enig så enig.. Etter å ha møtt menneskene bak nickene så brenner jeg mer enn noen gang etter å få "samlet" miljøet.. Ikke at dette er min jobb, men jeg er av den formening at man alltid kommer lengre med å samarbeide enn å krige internt.. Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Måste bara hoppa med i gänget och gratulera ALLA deltagare, men framförallt då Öysfaerg. Det som var allra häftigast var att träffa en hel del som man pratat med i telefon och via forum, men inte ansikte till ansikte. Tycker Sturla gjorde ett förbannat bra jobb och förtjänar alla applåder som kan ges. Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Måste bara hoppa med i gänget och gratulera ALLA deltagare, men framförallt då Öysfaerg. Det som var allra häftigast var att träffa en hel del som man pratat med i telefon och via forum, men inte ansikte till ansikte. Tycker Sturla gjorde ett förbannat bra jobb och förtjänar alla applåder som kan ges. 7028044[/snapback] Takker og bukker Marcus!! Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Åhh tenk om jeg hadde stilt opp, jeg hadde kanskje klart bedre enn Øystein og gutta. Med andre ord jeg ER Norges beste overklokker! :p 7028730[/snapback] Slike tåpeligheter kan vi klare oss uten! 7028915[/snapback] Du la ikke merke til de tre ""-ene? Gratulerer Øystein! Jeg skulle gjerne hatt hardwaren du vant Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 nå er jeg ikke den som har drevet lengst, men de jeg har truffet innen klokking osv. har vært utrolig hyggelige og hjelpsomme. Og det er sånn vi bør være imot hverandre..støtte og hjelpe...IKKE KASTE DRITT. En av grunnen til at jeg sier dette er at jeg føler meg velkommen og ikke som en dust. Kunne sagt mye mer om dette, men jeg tror poenget til meg og flere her har kommet frem. Lenke til kommentar
Garegaupa Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 (endret) Miss Universe er IKKE verdens peneste dame, men den peneste som stilte opp.. 7027767[/snapback] Så sant som det er sagt! Ingen grunn til å lage ugreie på grunn av noko som dette. Det vil i så fall vere storm i eit vassglas... Møter ein ikkje opp, så vinn ein ikkje heller. Gratulerer så mykje med sigeren, oysfaerg! Eg vonar eg får tid og anledning til å kome å helse på dykk til neste år, viss eit tilsvarande arrangement vert arrangert då! Endret 8. oktober 2006 av Garegaupa Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Gratulerer Øystein! Jeg skulle gjerne hatt hardwaren du vant 7029053[/snapback] Men den fikk jeg! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Jeg vil bare komme noen få kommentarer til.. All honnør til Sturla, Overklokk.. sponsorer.. og framfor alt til dere som stilte opp. Det er greit å komme med konstruktiv kritikk for de som vil det.. F.eks. kunne man foreslå at deltakere skulle bytte rigger underveis (men det er ett spørsmål om man har tid). Man kunne foreslå en "åpen klasse" der de som vil kan komme med sin rigg.. og ha klasser for luftfkjølt, vannkjølt.. og "top fuel".. Som andre foran her har skrevet: Overklokkingsmiljøet er ikke stort.. Vi som liker denne hobby'en bør samarbeide og holde en god tone.. (litt mobbing er greit) Denne konkurransen kan være en god start på dette. Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 (endret) All honnør til Sturla, Overklokk.. sponsorer.. og framfor alt til dere som stilte opp. F.eks. kunne man foreslå at deltakere skulle bytte rigger underveis (men det er ett spørsmål om man har tid). Man kunne foreslå en "åpen klasse" der de som vil kan komme med sin rigg.. og ha klasser for luftfkjølt, vannkjølt.. og "top fuel".. 7029928[/snapback] For så vidt enig her Hadde jo vert greit om man ku eliminere flaks-momentet mest muligt. Er jo nok nogen av deltakerne, der sitter igen med en smakk av 'uflaks' i munnen. Å bytte rig kan jo være lurt efter X antal minutter - men hva hvis en av deltakerne ga den 'en tann for mye'. Kanske bedre at deltakerne fik 2 set av hver av hovedkomponenterne - for å finne beste kombination - for beste resultat. Kanske for dyrt for sponsorene? Kimmer Endret 8. oktober 2006 av Kimmer Lenke til kommentar
OldMan Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Det mest rettferdige er vel kun en maskin som alle fikk prøvd seg på etter tur. Eller for å gjøre det enda bedre, 2 forskjellige maskiner (amd og intel), som alle klokket etter tur. Blir kanskje litt dårlig show ut av det, men trolig det mest rettferdige. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Må si meg helt enig med stoolman med flere her,alle hadde muligheten og den beste av de som stilte vant og all ære til han. Om en ikke stiller har en overhode ingen rett til å kritisere andre,det synest jeg er bak mål. Så slutt med denne småligheten som vises her og vær heller voksen nok til å gi æren til de som fortjener den,nemmelig de som stilte opp Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Gratulerer til vinnern! Morro at det er mulig å få til en konkurranse som denne, men om folk ønsker å boycotte konkurransen på grunn av arrangøren synes jeg ikke de skal bli hengt ut for dette. Lignende har faktisk skjedd i OL, tenker da på Moskva i 1980 og Los Angeles i 1984. Er ikke spessielt begeistret for "HW-nettverket" selv, men slapp heldigvis å ta stilling til om jeg skulle delta i noen overklokkingskonkurranse eller ikke da jeg ikke var invitert. Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 F.eks. kunne man foreslå at deltakere skulle bytte rigger underveis (men det er ett spørsmål om man har tid).Man kunne foreslå en "åpen klasse" der de som vil kan komme med sin rigg.. og ha klasser for luftfkjølt, vannkjølt.. og "top fuel".. 7029928[/snapback] De som var med fikk jo andre rigger enn de hadde under kvalikken, dessuten så var det endel som fikk samme poengsum i kvalikken og disse måtte kjempe om en finaleplass ved å få 15 minutter hver på samme maskin og den som hadde lavest klokk fikk da ikke gå videre. Og til finalerunden ble den ene CPUen tatt bort fordi den var for bra og endel deler ble byttet mellom maskinene for å gjøre dem så like som mulig hvis jeg har forstått det rett. Og i finalen var det veldig lite forskjell på ytelsen til maskinene, det eneste som var synd var at Nosto fikk en ræva CPU. Så det skal godt gjøres å få det jevnere. Men dette var jo første gang noe slikt ble arrangert, så til neste år blir det nok bedre skal du se Er ikke spessielt begeistret for "HW-nettverket" selv, men slapp heldigvis å ta stilling til om jeg skulle delta i noen overklokkingskonkurranse eller ikke da jeg ikke var invitert. 7030434[/snapback] Men det hadde uansett vært kult om du stakk innom Lenke til kommentar
nosto Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Gratulerer Øystein! Jeg skulle gjerne hatt hardwaren du vant 7029053[/snapback] Men den fikk jeg! 7029896[/snapback] fikk du det? rimlig kult Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Grattis med nytt utstyr da Øystein... Oysfaerg er jo ikke kjent som den mest gjerrige.. det er iallefall sikkert.. Kos deg med hardwaren du..Det fortjener du.. Og, jeg må si.. jeg er rimelig imponert over dine loddekunnskaper.. Du er trolig en av de aller beste til å modde i Norge.. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Grattis med nytt utstyr da Øystein... Oysfaerg er jo ikke kjent som den mest gjerrige.. det er iallefall sikkert.. Kos deg med hardwaren du..Det fortjener du.. Og, jeg må si.. jeg er rimelig imponert over dine loddekunnskaper.. Du er trolig en av de aller beste til å modde i Norge.. 7030961[/snapback] Hva loddet han? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå