Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Register reim på passat går i stykker


Anbefalte innlegg

Hei jeg har dessverre en 1998 mod passat 1.9 TDI 90 hk. km telleren står nå på 256000km men det er ganske sikkert at denne er tuklet med, for dette er desidert bilen fra helvete og det gjelder volkswagens konsernet sine mekanikere også.

Nå kommer jeg liksom til saken. her om dagen skiftet jeg registerreim på denne bilen fant ut at denne var over 4 år gammel og da er det jo greit å bytte så toppen ikke går... Men omtrent 800 meter etter volkswagen verkstedet så smelelr det til under panseret og motoren stopper på direkten. Det var da bare å kontakte falken og få taua bilen tilbake til verkstedet. der ble det konstantert at reg reima hadde røke. Da måtte jeg jo spørre mekanikeren om hva dette hvar for noe men fikk til svar at slikt bare kan skje. og fikk jo nesten hjertestopp når regninga for arbeide og ny topp kommer på 27000!. Den skal ikke jeg betale, men volkswagen nekter å stå for dette siden de mener at dette kan ha sammenheng med at bilen har gått så langt. jeg mener dette er deres feil siden denne reg reima skal holde 90000 km. Hva mener dere??

 

Må si at jeg omtrent holder på å gi opp hele den J...A bilen, har tross alt kostet på den sånn ca 60000 i reperasjoner fra før.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg forstår deg rett er det en ny registersats som er montert og da har du full garanti på den.Den registersatsen som monteres i dag er bedre enn den som ble montert da bilen var ny.De fikser det etter litt diskusjon så bare stå på.Dette går bra.

Lenke til kommentar

Ja, en soleklar garantisak.

Et tips som kan hjelpe deg: Noter ned alle fakta om saken mens du enda har de friskt i minne. Før en liten "dagbok" over samtaler og hva som blir sagt fra begge parter. Dette for å bruke eventuelt i ettertid i fall du må gå rettens vei. Ikke gi deg uansett! Lykke til. :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Dessverre virker dette som vanlig kundebehandling hos VAG. Jeg brukte Møller både i og utenfor Oslo da jeg hadde Golf III. Dyre servicer og dårlig reklamasjonshåndtering.

 

Byttet Golfen i en Astra for noen år siden. Variabel kvalitet på merkeverksted i Oslo, bruker nå et like utenfor Oslo, og er kjempefornøyd. Lav pris på service, tror 45' kostet 1700 (sjekket i Sverige før jeg bestilte, kostet 1800 SEK der!). Veldig bra håndering av reklamasjoner.

 

Tror nok at VAG hadde hatt godt av litt motgang, slik at de kunne se behovet for å skjerpe seg på dette området. Slik det er nå, trenger de ikke å yte noe, kundene står jo i kø foran dørene deres uansett.

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke en volkswagen, men hos Ford er det slik at etter at bilen har vært på verksted og du får den utlevert skal den være i orden (delen(e) som har blitt skiftet) i 12 måneder, hvis det/de skulle ryke går det på garantien, problemet blir fikses no questons asked uten at du skal betale et rødt øre. :)

Lenke til kommentar
Hei jeg har dessverre en 1998 mod passat 1.9 TDI 90 hk. km telleren står nå på 256000km men det er ganske sikkert at denne er tuklet med

7022744[/snapback]

Kilometerstanden er neppe tuklet med. Passater av denne årgangen har stått så mye på verksted at det er praktisk umulig å få kjørt særlig mye mer.

Lenke til kommentar

Latterlig av verkstedet. At bilen har gårr langt har ingen ting å si når ei ny reim ryker.. Er du der når de plukker den ifra hverandre så skulle det ikke forundre meg at du ser verkøy som ligger bak dekselet :)

 

Men til saken. Garanti greie.. VW dekker feil på regreim fram til den skal byttes. F.eks ryker reima mi før 120.000 så tar de arbeidet rundt. Og ellers har de endel forpliktelser.

SE http://www.volkswagen.no/wip4/service.epl?cat=562

 

"Volkswagen Originaldeler® med 3 år/100.000 km garanti "

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Synes det er morsomt at folk klager sånn på VW verksted. Oppegård bil på kolbotn som er et VW verksted har jeg bare hatt positive erfaringer med. Koselige folk som hjelper deg om de har mulighet.

 

Angående saken så får du bare presse litt på, så tar de denne regninga.

Lenke til kommentar

Ja nå er det en stund siden jeg la ut denne saken, og nå har det endelig blitt litt orden i sakene. Kontakta hovedsenteret for volkswagen og sa mildt sagt det jeg mente om deres kundebehandling etc. 4 dager etterpå får jeg brev fra vw der står det at de beklager så meget og skal selvfølgelig dekke dette og greier. Vell uannsett så måtte det byttes 2 stempler og kamaksel på deres regning.

Lenke til kommentar
Synes det er morsomt at folk klager sånn på VW verksted. Oppegård bil på kolbotn som er et VW verksted har jeg bare hatt positive erfaringer med. Koselige folk som hjelper deg om de har mulighet.

 

Angående saken så får du bare presse litt på, så tar de denne regninga.

7103319[/snapback]

 

Noen bilmerker og deres verksteder har flest fornøyde kunder og noen misfornøyde, mens andre har flest misfornøyde og noen fornøyde! VAG er helt klart blant de sistnevnte!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...