Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skal ha ungdomsbil, intill 60000 ,-

Tha sims

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mener det var en:

1999- eller 1998-modell

Det stod 105 på klokka

mener det var 1.8l

Den hadde null ekstra-utstyr.

Setene hadde korte sitteputer, noe jeg hater.. Får spasmer i beina på langturer. :mad:

Med andre ord har du sett på en bil som ikke eksisterer. Minste motor på Galant etter 1997 er 2 liter og 136 hester.

Lenke til kommentar

Opel Calibra 2.0 16v - God bil, 150hk mulig å få med relativt grei km stand ennå. Prisene er ikke så gale heller, ettersom at det er mange som selger calibra nå kan du være litt mer kresen. Kan være litt skruv med 16v, men det må du iregne.

Opel Calibra 2.0 8v - Evighetsmaskinen, 115hk(?), går å finne med grei km stand. Ikke så dyr pris, god bil, og går langt. Visst man tar litt vare på den, vel og merke.

Calibra er et godt valg fordi, man kan lett finne deler, man har en egen "fan" side der det sitter folk med sinnsykt mye kunnskap om denne bilen. Det er en veldig fin ungdomsbil, bruker lite drivstoff, både 8v og 16v. Damene er veldig glad i denne bilen, den er visuelt jævli pen. Styling får du kjøpt ganske billig, gjennom calibra fan siden. Vær obs på rust, men det er også en kjøper guide på Calibra.no, sånn at du vil finne ut av de mest kjente problemene.

Ellers vil jeg også anbefale Toyota Celica.

Drift sikker bil, toyota har alltid lagd gode biler, og det er fullt mulig å finne en med riktig km.stand til god pris. vell og merke du bør vel gå for t-16 eller t-18 som vil treffe din prisklasse best.

Lenke til kommentar

Jeg får vel da forslå en Nissan Primera, siden det er det jeg har.

Nissan Primera 2.0 1999 68000km

Nissan Primera 1,8 2000 55000km

Nissan Primera 2.0i 2001 109000km

Må vel nevne en GT også da...

Nissan Primera GT 2.0 150hk 1997 179000km, noe overpriset da, men artig.

Ja, disse bilene finnes i de fleste prisklasser, bare se på finn.no. Bilene er vel også relativt problem frie, men det finnes unntak.

Endret av otis
Lenke til kommentar

Nissan Primera GT 2.0 150hk 1997 179000, noe overpriset da, men artig.

Ja, disse bilene finnes i de fleste prisklasser, bare se på finn.no. Bilene er vel også relativt problem frie, men det finnes unntak.

7052668[/snapback]

Citroën Xantia CT Activa 2.0 150hk 1997 198000 - 29000kr ;)

Lenke til kommentar

Hva skjer med at folk ønsker ekstrautstyr? Er det ikke ungdomsbil? Passe sterk motor, et par digre bassere baki og varme i bilen så hadde jeg vært fornøyd :p

Uansett når det er snakk om en ungdomsbil til 60 000,-. Jeg ville anbefalt å besøke noen tyske bruktbilsider. Import av eldre japseturbobiler fra Tyskland er jo gromt! For den prisen ender du lett opp med noe allà en eldre 200Sx eller Mazda Rx-7, Rundt 150HK på bakhjula og turbo :yes:

Importavgiften er halve utgiften, men er allikevel ofte betydelig billigere enn samme bilen i Norge.

Lenke til kommentar

7052668[/snapback]

Nissan Primera GT 2.0 150hk 1997 179000km, noe overpriset da, men artig.

Citroën Xantia CT Activa 2.0 150hk 1997 198000 - 29000kr ;)

7052854[/snapback]

Det var egentlig kilometer standen da, glemte å si det.

Jeg kjøper ikke fransk ihvertfall.

Lenke til kommentar

Hørt at de litt eldre A4'en har en del feil, men du finner en del om A4 på forumet her.. Bare let igjennom bilteknisk. Vet ikke om det er så mange majore feil, som gjør at bilen blir ukjørbar og motoren skjærer seg akkurat.. Men ja, noe el-feil, automatkasse-feil, forstillingsfeil vet jeg om ihverfall.

Du kan jo kanskje kikke på audi 80 eller 100 også da?

Lenke til kommentar
Hørt at de litt eldre A4'en har en del feil, men du finner en del om A4 på forumet her.. Bare let igjennom bilteknisk. Vet ikke om det er så mange majore feil, som gjør at bilen blir ukjørbar og motoren skjærer seg akkurat.. Men ja, noe el-feil, automatkasse-feil, forstillingsfeil vet jeg om ihverfall.

Du kan jo kanskje kikke på audi 80 eller 100 også da?

7056800[/snapback]

Når det gjelder eldre biler med feil, er disse eventuelle feilene utbedret, siden bilen har noen år og forhåpentligvis noen servicer på nakken.

Skulle jeg hatt ungdomsbil til 60000kr, ville jeg ha valgt Audi Coupe, eller Golf MKII GTI 16v.

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1249677

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1245612

Lenke til kommentar
Den audien var jo ikke no pen da..

Synes golfen var dyr jeg... men kan vel hende at de ligger på den prisen, ikke vet jeg... fint triks selger har brukt der for å få den til å se lav ut... de gamle klasikkerne, parkere i bakke og på gresset... ^^

7061917[/snapback]

Jeg vil nå si at begge bilene så temmelig fine ut og alt tydet på at de var i god stand.

Meget påkostet begge to så det ut til :thumbup:

Lenke til kommentar

Mitsubishi Galant er ifølge Folksam regnet som 30 % sikrere enn gjennomsnittet. Noe som er bedre enn både Citroën Xantia og XM. Golf 2 derimot er som følge av data samlet inn fra ekte ulykker 30 % mindre sikker enn gjennomsnittet. Selv har jeg stupt kråke med en Hyundai Accent som i sin tid var klasseledende når det gjaldt sikkerhet og kommet unna uten en skramme.

Så tynne metallplater funker fint, du tar feil.

Endret av walter_melon
Lenke til kommentar

Åh tar jeg feil? Når ble xantia og galant lansert på 1980-tallet? Jeg snakker om at golfen er sikkert forut for sin tid. Les over posten en gang til ;) Jeg mener ikke at det i dag er noen spessielt trygg bil i forhold til nye biler.

Endret av pc^2004
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...