Tha sims Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 (endret) Skal kjøpe meg bil. 60k er maks. Har sett på en del biler, men har vel egentlig ikke kommet noe langt med det. Trenger deres anbefaligner! Prioriteringer: -Ikke gått mer enn 150000 -Ikke alt for stor -Ikke stasjonsvogn -Fra midten av 90 tallet og fremover (92 modell er det laveste jeg går til) -Motor over 100 hester (Omformulerte emenfeltet slik at det ble bedre- Aalton)) Endret 10. oktober 2006 av Aalton Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Denne her var vel fin Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2006 Joa, men den hadde gått litt langt Beklager at jeg ikke skrev dette i prioriteringer. Under 150 tusen er greit Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Joa, men den hadde gått litt langt Beklager at jeg ikke skrev dette i prioriteringer. Under 150 tusen er greit 7022626[/snapback] OK, men du kan ta å søke litt på Finn.no Lenke til kommentar
diss Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Nissan Almera 1,4S - fin bil som ikke er for stor, men stor nok til å gi bagasjeplass om du skulle trenge det. Jeg er iallefall storfornøyd med min, en 1997 modell som har gått i underkant av 150k km får du vel for rundt 50k kr Eneste er vel at den har 87 hester, ikke over 100.. Lenke til kommentar
heismann-h Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 (endret) Lite tips er at hvis du nå finner en bil som er en 95 modell eller yngre og bilen er tung nok så svir omregistreringsavgift så det er noe å tenke på. Omregistreringsavgift Endret 8. oktober 2006 av heismann-h Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 En annen ting.. det kan hende det lønner seg å kjøpe en bil som ligger litt over 150k km. Sammensetningen av aldre, hester og pris gjør at du fort kan ende opp med en fin haug med slitedeler som bør byttes. BWM'n der oppe var f.eks fin, med mange deler byttet. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 (endret) Finn en bil som holder dårlig bruktbilverdi, så får du mye for penga Sjekk xantian min på worklogs f.eks? Det er ganske fett å ha turbomotor, hydractive fjæringer, elektriske skinnseter og klimaanlegg når du er 18 Endret 9. oktober 2006 av pc^2004 Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Finn en bil som holder dårlig bruktbilverdi, så får du mye for penga Sjekk xantian min på worklogs f.eks? Det er ganske fett å ha turbomotor, hydractive fjæringer, elektriske skinnseter og klimaanlegg når du er 18 7036559[/snapback] Ville ikke jeg anbefalle hvis ikke du har satt av en stor slump til verkstedregninger.. Kjenner ei som kjøpe en slik bil ny og det var bare problemer hele tiden... Men du har sikkert hatt en temmelig probmlemfir bilhold siden du anbefaller så man kan jo seff være uheldig eller heldig uansett hvilken bil du kjøper. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Hvis du kan leve med at det ser ut som om du har vaska den hvite bilen din sammen med en ny blå bukse så er dette en bil verdt å titte på: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...8&pos=11&tot=82 Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 den der har jo null utstyr.. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Mindre utstyr, mindre som blir ødelagt. Lenke til kommentar
covenent Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Denne var jo ganske nice, her men nå har ikke jeg så mye greie på bil . Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Bilen er ikke dum, men avgiften man må betale for å få den på norske i stedet for polske skilter er ganske lei. Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 Den galanten så ikke så dum ut Hvordan er motoren? Er den driftsikker? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Den er lilla.. Motoren fungerer vel greit, men 95% av alle du passerer vil tro du låner bilen til din mor. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Motorene til Mitsubishi sies å vare evig, min har i hvertfall gått 260 000 problemfrie kilometer. Når det gjelder Galant med 1,8 liters motor så er den ikke like sprek som f.eks. en Xantia CT, men det holder fint til vanlig kjøring. Forøvrig anbefaler jeg deg å lese på disse sidene: What's GoodBetter looking, slightly bigger Galant, still in Mondeo/Vectra class. 125bhp 1.8 16v and 135bhp 2.9 16v four cylinder engines. 4 speed auto option on 2.0. Or 147bhp 2.0 V6 manual or auto and 168bhp 2.5 V6 four wheel drive with four wheel steer, 5 speed manual only. The car in the photo has done 200,000 miles. In June 2001 Mitsubishi was rated by Motor Warranty Direct as Britain's 5th most claim-free used marque. What's Bad2.5 V6 four-wheel-drive with four-wheel steer a bit too complex to be a sensible second-hand buy. Average warranty repair costs in 2003 Warranty Direct Reliability index (index 101.16 v/s lowest 31.93). Link:- www.reliabilityindex.co.uk Recalls1994/1995 models (2,000 UK cars): possible fault with brake booster. (Announced August 2000. Owners to be contacted later.) 22/1/2001: Possibility that fuel tank upper panel and baffle plate not correctly welded leading to crack in the weld and fuel leaks. To be inspected and tanks replaced if leaking, otherwise protector plate to be fitted. 12/7/2001: 5,207 Galants built 1/1/1993 to 31/12/1996 recalled because watrer and dirt may get into lower arm ball joint leading to premature wear. Lower ball joints to be inspected and replaced if necessary. http://www.honestjohn.co.uk/index.php?url=...bycar/index.htm Spesielt spennendende er Mitsubishi Galant ikke, men den tilbyr en høy grad av komfort og den er rommelig. Da bilen ble lansert i 1993 var den tilgjengelig i to ulike karosserivarianter, sedan og kombi-kupe. Under panseret var det mest vanlig å finne enten en 1,8-liters motor med 126 hester eller den større to-literen med 137 hestekrefter. Foruten disse to motorene ble Mitsubishi Galant levert med en to-liters V6 motor med 150 hestekrefter, og en turbo diesel med to-liters slagvolum og 90 hestekrefter. Galant kunne også leveres med firehjulsdrift. Dette er feilene Motor: - Solide, men pass på at tannreimen er skiftet dersom bilen har passert 90.000 kilometer Karosseri: - Lite rust - Se etter skrammer på de lakkerte støtfangerne Diverse: - Løse tetningslister rundt dørene - Rust i bakre eksospotte Dette er historien 1993: - Femte generasjon Galant introduseres som sedan og kombi-kupe. 1996: - Produksjonen av femte generasjon stoppes og erstattes av dagens modell. Konklusjon Som bruktbil er Mitsubishi Galant med andre ord ett godt kjøp. Bilene er solide, har få feil og mangler samtidig som bruktibilens verste fiende - rusten - holder seg unna. Det eneste du bør passe ekstra godt på er at tannreimene er skiftet dersom bilen har passert 90.000 kilometer. Begge bensinmotorene, og naturligvis V6eren, sørger for at Galanten har krefter nok, men dieselmotoren kan nok bli litt i slappeste laget. Spesielt dersom du har planer om å kjøre mye med full bil. På bruktmarkedet skal det være mulig å få tak i en pent brukt utgave fra 150.000 kroner og oppover. http://www.dinside.no/php/art.php?id=3393 Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 Dette ser jo riktig så bra ut. Kanskje jeg skal se på en slik? Ser jo greit ut med hester, og feilene som listes opp er jo ikke hokus pokus å få fiksa Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Finn en bil som holder dårlig bruktbilverdi, så får du mye for penga Sjekk xantian min på worklogs f.eks? Det er ganske fett å ha turbomotor, hydractive fjæringer, elektriske skinnseter og klimaanlegg når du er 18 7036559[/snapback] Activa <3 Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 (endret) Kikka på en galant selv faktiskt, den var under vurdering.. Pappa ville at jeg skulle kjøpe den. Mener det var en: 1999- eller 1998-modell Det stod 105 på klokka mener det var 1.8l Den hadde null ekstra-utstyr. Setene hadde korte sitteputer, noe jeg hater.. Får spasmer i beina på langturer. De skulle ha 75.000 for den. Det syns jeg var litt i meste laget for en så kjedelig bil uten noe som helst kult utstyr. Jeg syns selgeren var litt tvilsom. Dessuten så var det noe rart med bremsene, det lugga og rista når man bremsa. Etter å ha sett på denne til 75.000 tok jeg et søk på nett, og fant Xantian til 45.000, den hadde masse utstyr, så bedre ut, hadde bedre motor og syns rett og slett at det ble mye mer bil for penga. Activan er dessuten helt rå å kjøre med i svinger.. Kan fint ta u- eller venstresvinger i rundkjøringer i 50-60.. Eller bare svinge brått i det heletatt. Derfor ble det ikke en galant - men en Xantia . Stefaren min har en Xantia, den har gått problemfritt 150.000. 2.0 16V. Endret 12. oktober 2006 av pc^2004 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå