Gå til innhold

"Akvarium" til animasjonsdukker

Anbefalte innlegg

Jeg har vunnet en liten animasjonskunkuranse som gikk på MTV for et par år siden. Animasjonen var av typen Stop-motion(samme som blan annet er brukt i Wallace & Gromit og A nightmare before chrismas). Jeg har veldig lyst til å stille ut "dokkene" og alt annet som ble brukt i filmen. Men jeg frykter at det skal støve ned. Siden det er brukt en del vannmaling er jeg også redd for at maling blir fort borte når man skal tørke støv av det.

jeg tenkte derfor at jeg kunne lage et lite akvarium og ha rundt denne lille utstillingen. Lurt derfor på om noen hadde gjort noe tilsvarende eller har noen forslag på åssen jeg skal lage et slikt akvarium. Dette skal stå over en hylle på skrivepulten min så det må være såkalt custom made mål på det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
gaa til en glassmester aa finn acryl/plexi avkapp.etterpaa trenger du kniv + "mini-torch" (til aa varme opp kniven med slik at du kan smelte deg igjennom plasten (mindre fare for at glasset sprekker))  og blank silikon til aa tette med

7026749[/snapback]

Har du noen formening om hva det kan koste? Og kan man bruke denne blanke silikonen som lim, eller hvordan fester man platene til hverandre?

Lenke til kommentar

Silionet herdes og det passer perfekt som pakning også. Men vil heller satset på sikaflex det herdes bedre og er mer elastisk ;)

Hvis du skal gå for silikon så kjøp deg badromssilikon.

Hvordan i all verden skal noen vite hvor mye acrylen kommer til å koste uten noen dimensjoner :roll:

Lenke til kommentar
Silionet herdes og det passer perfekt som pakning også. Men vil heller satset på sikaflex det herdes bedre og er mer elastisk ;)

Hvis du skal gå for silikon så kjøp deg badromssilikon.

Hvordan i all verden skal noen vite hvor mye acrylen kommer til å koste uten noen dimensjoner :roll:

7105111[/snapback]

30x40x200 cm vil jeg tippe dimmensjonene er :blush:

takk for veldig bra svar forresten...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...