stian90_2 Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Hei. Jeg holder på og flytte en side og skal nå flytte databasen. Jeg sliter utrolig mye med "collation" eller noe i den duren. b-one.net som jeg har kjøpt domene hos har ikke støtte for dette. Jeg kjører xampp server med versjon 5.0.20 og b-one har 2.5.7?!?... Hvordan skal jeg klare og flytte databasen ? Finnes det noen måte og gjøre dette på? Takker for hjelp... Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 (endret) 2.5.7? Jeg håper innderlig du tuller her, men noe sier meg det ikke er tilfelle Seriøst, det der er rett og slett for gammelt. Hvis du har problemer med collation har nok det noe med at 2.5.7 svært sannsynligvis ikke støtter det. Jeg foreslår å be b-one pent om å oppgradere mysql-serveren eller rett og slett finne en annen host. Rettelse: Etter litt research har jeg funnet ut at de heldigvis ikke bruker 2.5.7, men 4.0.24 (hvis ikke dette har blir oppgradert siden september). 2.5.7 er nok mest sannsynligvis versjonen av phpmyadmin de bruker. Endret 7. oktober 2006 av Ernie Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2006 Hmm, kan hende det har hentet seg inn noen skrivefeil eller lesefeil her. Unansett, har prøvd litt fram og tilbake. Og det har noe med charsettet og gjøre på siden ?!? Noen som tror dette kan stemme? Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2006 Jeg har funnet ut at jeg får feil når jeg prøver og lage tabellene slik ser det ut på slutten der jeg får feilmld: ) ENGINE=MyISAM CHARSET=iso-8859-1 AUTO_INCREMENT=22 ; Hva er galt med den ? INFO om phpmyadmin og mysql om det trengs: phpMyAdmin 2.5.7-pl1 MySQL 4.0.24_Debian-10sarge2-log Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå