danand13 Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Laptopen min er sirka 1 år gamel og er lei av at vifta står på helle TIDEN(jeg bruker pcen på skolen) Mange sier at de ikke greier og konsentrere seg fordi pcen min bråker så mye .... Kan noen hjelpe meg ellers må jeg søke om ny pc og det vil jeg ikke.. Lenke til kommentar
Fjernkontroll1 Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Hvis du skrur av viftene (vet ikke om det går ann) så vil vel pcen kanskje bli overopphetet og skru seg av, og det er vel ikke så mye bedre Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Åpne PCen (et lokk under) og rens vifta og kjøleribbene for støv. Lenke til kommentar
danand13 Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2006 Det er selve vifta som bråker og jeg kan ikke oppne den opp, fines det ikke noe programer som kan styre pcen a ?? Lenke til kommentar
Erlend0_o Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Det er selve vifta som bråker og jeg kan ikke oppne den opp, fines det ikke noe programer som kan styre pcen a ?? 7022262[/snapback] du kunne jo prøve speedfan eller hvis det er skjermkortvifta ATI tool fønker på både ATI og Nvidia skjermkort men er usikker på om det fønker på bærbar. PS på ATI tool så åpner du den går innpå settings (se bilde for resten) se om det fønker men jeg ville og anbefale og rense pcen fra innsiden Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 (endret) Hvis vifta/kjøleren er full av støv så bør man ikke skru ned hastigheten på den. Du bør kanskje sende den inn på et verksted for en rens. Der jeg jobba tok vi ca. 500,- for en sjekk og evt. rens. Edit: Og mange av PC-ene ble som nye etterpå. Stille og rolige. Endret 11. oktober 2006 av sedsberg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå