VikinGz Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 (endret) Jeg har en stille 120mm vifte bak på kabinette som er noen mnd gammel. Den har stått i en annen maskin før og funger så som så. Den har 4 blå ledd lys. Men etter jeg skifta ut den bråkete vifta med denne så blinker lampa og det blir sykt dårlig trekk... altså jeg kjenner det ikke en gang :S Vifta blinker og er faktisk avskrudd til ei stund etter at maskina har starta opp. den bruker 3pins kontakt i hovedkorte... kan det være dårlig med strøm? jeg har ikke noe andre problemer med noe.... Noen som har noe råd? Bør jeg kjøpe ei ny ei? Endret 7. oktober 2006 av VikinGz Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 sende epost til der du kjøpte den er smartest Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 test å koble den rett i strøforsyninga ...... Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2006 test å koble den rett i strøforsyninga ...... 7022269[/snapback] Har ingen 3pins ut på strømforsyninga... vet du av ett sted jeg kan kjøpe 4pins overgang til 3 pins? Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Hadde nettopp samme problem og fikset det med e 3 til 4-pins adapter fra Microplex.no. Det skyldes antakeligvis noe ræl som kalles PWM og er et forsøk på viftestyring. Hovedkortet mitt er et Intel D975XBX, men så vidt jeg vet er det vanlig med PWM på hovedkort. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2006 Får se om det går å skru det av i bios... Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 (endret) Skal gå an å stille i bios, hvis ikke prøv å ta to ledninger fra gul og svart i psu og stikk de inn i rød og svart (fargene her kan variere) på 3pin kontakten Endret 9. oktober 2006 av PootieTang Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Det pleier bare å være vanlig med det på cpu vifta... ikke de andre men det skal uansett gå ann å skru av..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå