Gå til innhold

Kjøp av regntøy til fjellturer - hvor og hvor mye?

JacEr

Anbefalte innlegg

Har omsider insett at sommeren er endelig forbi. Gikk "vidden" i dag med varm nok bekledning, men med bare en paraply i tilfelle det skulle komme en regnskur (det var opplett og vindstille når jeg reiste hjemmefra). Optimismen slo feil, regnet kom med kraftig sidevind, og jeg kjempet meg som en idiot fremover tåkelandskapet. Aldri mer! Jeg er på jakt etter regnbukse og regnjakke til treningsbruk, fra nettbutikker eller butikker i gangavstand i Bergen sentrum. Er det noen som har gode erfaringer med spesielle merker eller butikker? Hva bør noe slikt ligge på i pris (helst ikke for mye)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
eller du kan invistere i bergans, da har du gjort en kanon invistering.

det er iallefall min erfaring.

7030655[/snapback]

Er dette regntøy som egner seg både til fjelltur og jogging? Sånn ca hvor mye ligger de på i pris for både bukse og jakke? Poncho tror jeg vil bli problematisk ved mye vind, blir vel stående som en vimpel mens jeg blir søkkvåt fra navlen og ned.

Lenke til kommentar
eller du kan invistere i bergans, da har du gjort en kanon invistering.

det er iallefall min erfaring.

7030655[/snapback]

Er dette regntøy som egner seg både til fjelltur og jogging? Sånn ca hvor mye ligger de på i pris for både bukse og jakke? Poncho tror jeg vil bli problematisk ved mye vind, blir vel stående som en vimpel mens jeg blir søkkvåt fra navlen og ned.

7030834[/snapback]

jeg kjøpte nettopp bergans jakke til 1399,-(gammel pris 2300,-)fjordårsmodell og fikk 5 års garati på at den var vanntett og samme med buksa, den kosta 1500,-

det er selfølgelig vindtett og pustene også. :cool:

kanon greier.

kjøpte tinga på mx sport.

Endret av jhking
Lenke til kommentar

Min erfaring er at sykkeljakker ofte er vel som bra som regnjakker. De er lette, tar liten plass i sekken, ofte ganske elastisk også, noe som jeg syns er veldig behagelig. Eneste minuset er at de kan være litt korte foran, men det skulle vel gå an å finne noe som passer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...