Gå til innhold

Er avisbud viktig på CVen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
[bOLD]JA[/bOLD], det gir et forsprang.

7021678[/snapback]

Mulig jeg er litt sta nå, men har lyst å diskutere dette, og trekke en konklusjon av det.

7021683[/snapback]

Og du får svar, dei fleste som har svart her er enige i at jobb som avisbud på CVen er betre enn ingen jobb.

Lenke til kommentar
[bOLD]JA[/bOLD], det gir et forsprang.

7021678[/snapback]

Mulig jeg er litt sta nå, men har lyst å diskutere dette, og trekke en konklusjon av det.

7021683[/snapback]

Og du får svar, dei fleste som har svart her er enige i at jobb som avisbud på CVen er betre enn ingen jobb.

7021723[/snapback]

Noe jeg er uenig i og ønsker derfor å trekke fram mide poenger.

Lenke til kommentar
Dette er en diskusjon meg og tissedam har diskutert lenge over MSN nå. og jeg synes at tissedam snart må gi seg, når nesten alle er på min side altså som er synes det er verdt å ta med på en CV.

7021758[/snapback]

Som sagt før, ønsker jeg å trekke fram mine poenger og høre hva dere synes om dem her.

Er det i strid med retningslinjene, får heller en moderator stenge tråden.

Lenke til kommentar

7021723[/snapback]

Det er ikke snakk om "ingen jobb".

Det er snakk om en som jobber som avisbud, kontra en som prioriterer lekser, framfor å legge aviser i en postkasse.

Lenke til kommentar

Avisbud-erfaring sikrer deg ikke drømmejobben, men det er bedre enn å ikke ha noe arbeidserfaring fra før. For det første så lærer du litt om hva det vil si rett og slett å være i arbeidslivet, hvordan en skal forholde seg til overordnede, være punktlig og faktisk kundeorientert. Du sier at avisbudjobben ikke har gitt deg erfaring i form av kundebehandling, men tenk nå litt over dette. For når du leverer aviser, hvem er det du da skal "tjene"? Jo, du skal levere et produkt til en kunde. Disse kundene vil ikke finne seg i hvis de ikke får produktet (de betaler både for selve avisen og for levering, som jo er ditt ansvar) de har betalt for, og du må være serviceorientert for å kunne gjøre kundene til lags.

Kanskje du har dårlige karakterer, kanskje har du gode karakterer, men hva forteller det om hvor god du er til å flippe burgere? Nesten ingen ting. Du kan fortsatt være en slask som ikke takler stress. De som ansetter folk på McDonalds har neppe de beste karakterene selv.

Ta dette til ettertanke, nå gidder jeg ikke argumentere mer for et problem som burde være selvsagt.

Lenke til kommentar

Det er snakk om en som jobber som avisbud, kontra en som prioriterer lekser, framfor å legge aviser i en postkasse.

Så du mener at avisbud ikke får gode karakterer?

Endret av Mott
Lenke til kommentar

Okey...

- Du er ansatt i eit firma og må forholde deg til ein sjef.

- Du må være disiplinert og kome deg på jobb til rett tid. Greit nok at det ikkje er så veldig avansert jobb, men dersom alternativet er å sitte framfor TVen er ein jobb absolutt ein god erfaring.

No veit eg ikkje kva du har av anna jobberfaring, men om du ikkje har stort så kvifor ikkje nevne at du har vært avisbud? Det kan ikkje trekke ned totalvurderingen av deg.

Du seier du ikkje er enig i mykje her, men har du nokre motargument? Kvifor skulle ikkje ein jobb være positivt?

7021723[/snapback]

7021768[/snapback]

Så du kan ikkje studere samtidig som du jobbar som avisbud? Avisa skal ut om morgonen, resten av dagen kan du bruke til lekser vel? Å ha jobb som avisbud betyr ikkje at jobben blir prioritert framfor lekser.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

vil vel ha litt å si om du har jobbet som avisbud da. du har jo fått litt erfaring fra arbeidslivet, så det er bedre enn ikke noe i det hele tatt. jeg har hatt tre avisbudjobber, vg, dagbladet og lokalavisa her jeg bor. håper det ikke er helt bortkastet, men at det teller littegrann. :)

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Om avisbudet kun har små differanser i karakterer i forhold til en uten, så vil den med avisbud erfaring mest sannsynlig få jobben. Men når det gjelder Mcdonalds jobber og liknende så møter man opp og møter "sjefen", dermed er nok personlighet viktigere enn den erfaringen.. Men som sagt, om man kun sender inn CV så går nok jobben til den med erfaring..

Lenke til kommentar

- Du må være disiplinert og kome deg på jobb til rett tid. Greit nok at det ikkje er så veldig avansert jobb, men dersom alternativet er å sitte framfor TVen er ein jobb absolutt ein god erfaring.

Man trenger jo ikke være udisiplinert fordi man ikke har en jobb?

Tror ikke det var så mange som skjønte hva jeg faktisk spurte om, og etter ønske fra mott ber vi en moderator stenge tråden før den går over alle vidder og fjell.

Lenke til kommentar

7021836[/snapback]

Selvfølgelig ikkje, men det må vel være betre å ha noko å skilte med i motsetning til null og niks?

Lenke til kommentar
Ehrm det var ingen forespørsel fra meg var mer med medfølelse for deg tissedam. det jeg spurte om var om vi skulle si oss fornøyd og det var ikke fordi jeg synes jeg så dårlig ut

7021852[/snapback]

Tar ikke opp den diskusjonen her, annet enn jeg kan si at du ba meg si meg fornøyd.

Lenke til kommentar

7021836[/snapback]

Selvfølgelig ikkje, men det må vel være betre å ha noko å skilte med i motsetning til null og niks?

7021848[/snapback]

Man kan jo skilte til karakterene sine da?

I eksempelet er det en vesentlig forskjell på karakterene.

Lenke til kommentar
Har du vært avisbud tissedam? Jeg syntes det var helt jævlig. Stå opp kl 4:30 hver ukedag og drasse rundt på aviser i halvannen time i det jævligste været, fulgt av 8 timer skole. Gikk hardt utover skole. Jeg sov i 5 minutters pausene.

7021857[/snapback]

Nei, jeg har ikke vært avisbud, men jeg har jobb som tilsier mer arbeid enn det du hinter til, uten å blande det for mye inn i her.

Lenke til kommentar

7021848[/snapback]

Man kan jo skilte til karakterene sine da?

I eksempelet er det en vesentlig forskjell på karakterene.

7021861[/snapback]

Selvfølgelig, men karakterane tar du med uansett. Som stakan skriv måtte han opp 04:30 kvar dag, det er ikkje alle som gidder å stå opp så tidleg for å tene nokre kroner. Ein jobb betyr meir erfaring enn ingen jobb, veit ikkje om eg kan forklare dette meir no.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...