jorgenask Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Hei folkens! Mulig dette er litt feilposting men dere får heller flytte det etterhvert:) Kabinettet mitt har firewire kobling forran sammen med usb utgang og power og reset knapp osv. Usb kontaktene koblet jeg til HKet med slike små kontakter som passer på pinnene på hovedkortet, men så er tingen: Firewire utgangen forran er koblet til en ledning med en slik plugg på. Hvis dere skjønner hva jeg mener .hehe Lurer da på om det fins en adapter av noe slag med overgang til slike små koblinger som passer på pinnene på hovedkoret ? Eller eventuelt et koblingsskjema for firewire slik at jeg kan skrelle denne ledningen og koble de til manuelt på en eller annen måte . Takker for all hjelp MvH Jørgen Lenke til kommentar
Zink Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 (endret) Hvilket hovedkort har du? edit: ser at du har KN9 SLI og det har 2 firewire headere. Er kontakten du nevner delt opp i mange små enkelt-kontakter? Endret 7. oktober 2006 av Zink Lenke til kommentar
jorgenask Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 HEHE nei jeg var kanskje ikke så flink å forklare men nei den er ikke delt opp i slike små plugger ... men er derimot en vanlig sånn firewire "plugg" og hovedkortet tar jo bare slike små plugger som går inn på pinnene Lenke til kommentar
Zink Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Ok, da lurer jeg på hvordan firewire-kontakten ser ut, er den lik i begge ender? ...omtrent som "hva er likheten på en hund?" svar: Den gjør i begge ender" Har du en link til kabinettet? Lenke til kommentar
jorgenask Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 hehe... kabinettet er et slikt fantastisk Bzerk kabinett fra microplex ... var så fantastisk at power on knappen ikke virket når jeg fikk det. Det viste seg at loddingen på selve bryteren var knekt av så der måtte jeg frem med fars gamle loddebolt og fikse men fikk det fikset Saken er at den enden man skal koble til "PCen" ( i dette tilfellet hovedkortet ) Altså IKKE kabinettet , er en sånn "plugg" slik man finner på ene enden på en firewire ipod ledning. var det en god forklaring ? hehe Lenke til kommentar
jorgenask Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 (endret) Genial løsning på saken Fulgte, som med så mangen andre hovedkort, med en slik "brakett" som man kan montere i en ledig pci "luke" på kabinettet og koble til hovedkortet og man får ekstra usb og firewire porter bak på pcen. Jeg skrelte denne og fikk ut bare den ledningen jeg var ute etter og denne var ferdig montert med "pluggene" jeg var ute etter Dere kan se hva jeg mener på bildet nedenfor Endret 8. oktober 2006 av jorgenask Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå