Gå til innhold

Firewire adapter til hovedkort ?

jorgenask

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Mulig dette er litt feilposting men dere får heller flytte det etterhvert:)

Kabinettet mitt har firewire kobling forran sammen med usb utgang og power og reset knapp osv.

Usb kontaktene koblet jeg til HKet med slike små kontakter som passer på pinnene på hovedkortet, men så er tingen: Firewire utgangen forran er koblet til en ledning med en slik plugg på. Hvis dere skjønner hva jeg mener .hehe

Lurer da på om det fins en adapter av noe slag med overgang til slike små koblinger som passer på pinnene på hovedkoret ?

Eller eventuelt et koblingsskjema for firewire slik at jeg kan skrelle denne ledningen og koble de til manuelt på en eller annen måte .

Takker for all hjelp

MvH Jørgen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe... kabinettet er et slikt fantastisk Bzerk kabinett fra microplex ...

var så fantastisk at power on knappen ikke virket når jeg fikk det.

Det viste seg at loddingen på selve bryteren var knekt av så der måtte jeg frem med fars gamle loddebolt og fikse :D men fikk det fikset :cool:

Saken er at den enden man skal koble til "PCen" ( i dette tilfellet hovedkortet )

Altså IKKE kabinettet , er en sånn "plugg" slik man finner på ene enden på en firewire ipod ledning.

var det en god forklaring ? hehe :dribble:

Lenke til kommentar

Genial løsning på saken :)

Fulgte, som med så mangen andre hovedkort, med en slik "brakett" som man kan montere i en ledig pci "luke" på kabinettet og koble til hovedkortet og man får ekstra usb og firewire porter bak på pcen.

Jeg skrelte denne og fikk ut bare den ledningen jeg var ute etter og denne var ferdig montert med "pluggene" jeg var ute etter :thumbup:

Dere kan se hva jeg mener på bildet nedenfor

post-78020-1160342261_thumb.jpg

Endret av jorgenask
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...