Gå til innhold

HW-Lan 06: 2 stk Linksys routere WRT54G i nettverket...

mhafenbr

Anbefalte innlegg

Hei,

har sett noen av innleggene og problemstillingene og er imponert over gode og detaljerte svar. Jeg prøver meg derfor med mitt problem:

Jeg har et hus hvor jeg har en Linksys WRT54G-ruter i funksjon. Til denne er knyttet en bredbåndslinje. I huset står det også en Microsoft Mediacenter server og en Linksys Mediacenter Extender.

I tillegg har jeg en garasje hvor jeg har kontor i underetasjen. Også her står det en Linksys WRT54G-ruter. Til denne er knyttet en Linksys Printerserver med tilhørende printere. Her står også en Xbox (først og fremst som Mediacenter extender) som skal benytte Mediacenteret som står i huset via det trådløse nettet.

Pga tykke murvegger har jeg lagt ned en kabel mellom disse to routere. Kabelen er lagt i rør og installert av elektriker så den bør være OK.

Jeg får imidlertid ikke dette til å spille sammen. Jeg ønsker at alle tjenester (internett, mediacenter og printere) skal være tilgjengelige både i huset og i kontoret, men får det altså ikke til.

Håper noen kan hjelpe meg med hvilke innstillinger jeg skal konfigurere hhv master-router og slave-router med (antar master=huset og slave=kontoret).

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...