mhafenbr Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Hei, har sett noen av innleggene og problemstillingene og er imponert over gode og detaljerte svar. Jeg prøver meg derfor med mitt problem: Jeg har et hus hvor jeg har en Linksys WRT54G-ruter i funksjon. Til denne er knyttet en bredbåndslinje. I huset står det også en Microsoft Mediacenter server og en Linksys Mediacenter Extender. I tillegg har jeg en garasje hvor jeg har kontor i underetasjen. Også her står det en Linksys WRT54G-ruter. Til denne er knyttet en Linksys Printerserver med tilhørende printere. Her står også en Xbox (først og fremst som Mediacenter extender) som skal benytte Mediacenteret som står i huset via det trådløse nettet. Pga tykke murvegger har jeg lagt ned en kabel mellom disse to routere. Kabelen er lagt i rør og installert av elektriker så den bør være OK. Jeg får imidlertid ikke dette til å spille sammen. Jeg ønsker at alle tjenester (internett, mediacenter og printere) skal være tilgjengelige både i huset og i kontoret, men får det altså ikke til. Håper noen kan hjelpe meg med hvilke innstillinger jeg skal konfigurere hhv master-router og slave-router med (antar master=huset og slave=kontoret). På forhånd takk. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Det du må gjøre er å skru av routingfunksjonen til slave-routeren Den følgende tråden hjalp meg: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=354026&hl= Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg