Gå til innhold

Nikon D80 vs Canon EOS 400D

Anbefalte innlegg

Har tenkt å gå til innkjøp av et speilrefleks kamera og har sett meg ut to kameraer, det er Nikon D80 og Canon EOS 400D.

Hvilken av disse to kameraene bør jeg bruke pengene mine på?, og hvorfor?

Har ikke så mye peiling på speilrefleks kamera, men det som er viktig for meg er at kameraet tar gode bilder (selvfølgelig), er solid bygget, raskt, god skjerm og lett å lære seg, norsk språk meny er å foretrekke men ikke et "must".

Takker for all hjelp !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig enkelt. Velg det som passer neven best. Hadde samme valget selv mellom Nikon D50 og EOS 350D. Siden jeg er av typen som klarer å løfte

en basketball med en hånd ble ikke valget vanskelig.

(Nå kan man legge ut i det vide og brede ang. tekniske "pros and cons"

men det hjelper lite om kameraet er ubehaglig å bruke. Begge to kan ta utmerkede bilder uansett.)

Lenke til kommentar

En tur i fotosjappa er nok å anbefale, prøve, kjenne.

D80/400d er vidt forskellige kameraer i bruk.

D80 er et større hus, større søker, to komandohjul som en bruker mer og mer etterhvert. med en gang en begynner med DSLR så bruker en gjerne de faste oppsatte programene, men etter hvert så begynner en å bruke manuelle innstillinger.

Og det er her D80 vil skåre med sine to komando hjul.

Hvem av Nikon og Canon en betaler mest for merke, det er nok hipp som happ. begge disse er agresive i entrylevel segmentet, hvor de har priser som matcher hverandre.

Ofte er det DSLR hobbyfotografen etter et system valg, kjøper optikk fra fks. Tokina Tamron Sigma, som er store på å tilpasse seg disse kameragigantene, Og her er det pæeng å spare for en hobbyfotograf med slunken lomme bok.

Vi som diver med foto som hobby kan ikke bare gå til et forlag å få utstyr.

Personlig så har jeg begge systemene. D200 og Canon 350 .

Liker best Nikon sin plassering av diverse knapper og menyer.

De fleste nikon Dslr har to komandohjul som er lette å håntere under fotografering.

Jeg ville helt klart gått for D80 fremfor 400d i bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...