Gå til innhold

Fikk maling på buksa når jeg var på utested

Anbefalte innlegg

Jeg var ute i går på et nytt utested. Tydeligvis så var det ikke helt ferdig. Ute på røykeområdet sto jeg i nærheten av vinduskarmen. Da jeg kom hjem merket jeg at det var maling på rumpa. Det er oljemaling på dongribukse. Jeg ringte ned i dag og fikk beskjed om å komme innom med buksa. Det gjorde jeg. Viste buksa, sjekket i vinduskarmen hvor det manglet maling. Om man bare presset litt med fingeren så gikk malingen av og den var fuktig. Barsjefen mente at han ikke kunne gjøre noe med det. "De hadde jo malt for en uke siden." Nå har det ikke akkurat vært varmere en 5 grader ute, så da tar det lang tid for maling å tørke. Jeg mener at de er ansvarlig for å erstatte buksa. Det hang ingen skilt om at det var nymalt.

Noen som vet hva som er riktig. Om jeg får ødelagt buksa på et sted der det er ingen advarsler, så er vel stedet erstatningspliktig. Buksa koster ikke mer enn 600 kroner uansett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syns utestedet skulle erstatte buksa ja, pga manglende "Nymalt" plakat og at du fikk ødelagt buksa di nettopp pga det. 600 kr er sure penger å miste. Tenk på det som timer å jobbe, mitt tilfelle 6 timer. :)

Edit: Har du prøvd å fjerne malinga med whitesprit eller lignende stoffer? Buksa kan jo ikke bli mer ødelagt, er verdt forsøket.

Endret av chrml
Lenke til kommentar

Edit: Har du prøvd å fjerne malinga med whitesprit eller lignende stoffer? Buksa kan jo ikke bli mer ødelagt, er verdt forsøket.

Ja. Det eneste som forsvant var blåfargen. Malingen har trengst seg ned blant fibrene i buksa. Har vasket den en gang. Prøver en gang til. For å få ut whitespriten ihvertfall.

Lenke til kommentar

Utestaden burde absolutt erstatta den buksa, nymalt eller ei, så lenge det er ein risiko for å få maling på klær når du besøker ein utestad bør dei sperre av området og skilte godt.

Er det eit stort område med maling? I dag er det jo inn å gå med hullete bukser, kanskje du kan klippe den opp? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...