Buzz76 Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Kjøpte et sett med 2GB Corsair XMS i mars for 1600,- og ser at samme settet ligger på 2995,- i dag?? Crucial Ballistix har også nesten doblet prisen. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Sikker på at settene er identiske 100% dei samme? Prisane på minne gjekk opp for nokre veker sidan, men å doble prisen høyrtes litt drygt ut. Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Ja, det var ganske ekstremt! Vil det lønne seg å vente litt med å kjøpe minne da, tro? Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Noen som har et godt svar på hvorfor minnepriser går opp? Har ikke fulgt med så mye på dette, men er dette bare for DDR eller for DDR2 i tillegg, eller alle ram typer? SO-DIMM osv. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Har med etterspørselen og mengden minne som blir produsert å gjere, men kvifor dette ikkje gjeld andre komponenter forstår eg ikkje. Kan ikkje hugse at prosessorar svinger opp og ned som minnet gjer. Lenke til kommentar
AMD89 Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 er det noen som har en liten anelse på hvor lenge det vil ta før minne kommer på normal pris i igjen som den vi kjenner den ? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Er det ikke nå prisene er normale? Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Svinger alt samtidig, eller går de forskjellige brikkene uavhengig av hverandre? Lenke til kommentar
AMD89 Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 (endret) Er det ikke nå prisene er normale? 7021438[/snapback] hehe okei så billig som den var da ?? Endret 7. oktober 2006 av AMD89 Lenke til kommentar
BlondGod Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Er det ikke nå prisene er normale? 7021438[/snapback] huff, ja det er nok nærmere normalen enn det som har vært siste året, flere grunner til det: 4.Des 2005Minneprisene til bunns, Har aldri vært billigere Produsentene har store overskudd av minnebrikker grunnet lav etterspørsel. 7.Jan 2006 Minneprisene øker 18 Jan 2006 Stor etterspørsel etter DDR2 Denne grafen viser utviklingen ganske godt, og det ser nok ut til at vi pr.idag ligger noe over "normalen". Jeg vil tro at det var mange som satt på gjerdet og ikke ville kjøpe mer DDR ram når man visste at DDR2 var på vei inn, samtidig kjøpte de fleste ikke DDR2 ram før de fikk en nogenlunde god oversikt over hvilke komponenter man skulle bruke på en fremtidig oppgradering. Dagens situasjon er noe annerledes, "Alle" kjøper DDR2 RAM og produsentene har vel mere eller mindre faset ut DDR, derfor har prisene på DDR minne stått nogenlunde i ro fordi etterspørsel og beholdning følger hverandre ganske tett. Uten at jeg har noen linker til synsingen min vil jeg anta at dette er hovedgrunnen, i tillegg har kronekursen svekket seg i det siste. 100 Euro koster f.eks ca. 44 kroner mer i dag enn i November 2005. Fremover kommer nok mange til å foreta en oppgradering fra eldre systemer, Socket A og Athlon (Og tilsvarende fra Intel) har faktisk vært godt nok for de fleste frem til nå. Dobbeltkjerne prosessorer, 64 bits arkitektur, Sli/Crossfire og den snarlige lanseringen av Vista vil nok virke som gode nok grunner til å oppgradere for folk flest og dermed vil nok desverre DDR2 minne være etterspurt en god stund fremover med påfølgende stabilt høye priser fra produsent. Det eneste jeg ser som kan ha en innvirkning (dog liten) på prisene er en eventuell styrking av kronekursen. Regner med og håper at det muligens er noen som sitter på informasjon som kan utfylle og korrigere mitt bilde av situasjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå