Leroy Skrevet 14. desember 2001 Del Skrevet 14. desember 2001 Skal nå sette sammen min første PC og er litt småredd for prosessoren. Er det noe jeg burde være spesielt obs. på? Evt. noen tips som gjør at faren for og ødelegge blir mindre? Tror nok at det skal gå ganske smertefritt, men liker og være på den sikre siden! Det er foresten en AMD XP 1600 med en Taisol CGK760 kjøler jeg skal ha. Lenke til kommentar
Danny Skrevet 14. desember 2001 Del Skrevet 14. desember 2001 det sikreste du kan gjøre er å kjøpe en kobershim http://www.microplex.no da minsker du sjanse for å knuse prosesor kjernen Lenke til kommentar
HAG Skrevet 14. desember 2001 Del Skrevet 14. desember 2001 Sett prosessor i hovedkort og sett på kjøleren før du monterer kortet i kabinettet. Har då masse mer plass og lettere å få oversikten ved kjølermonteringa, samtidig utøver en ikkje "unødig vold" mot prosessoren når en ser kva en gjør. Kan gå inn hos PS Data på socket A prosessor og finne monteringsanvisning der. Står fortsatt at prosessoren har et avskåret hjørne, stemte ikkje for min XP1700 der var en malt trekant i samme hjørne. Tør påstå det er mange 100% enklere å montere kjøleren før kortet blir montert i kabinettet og samtidig unngå skade på prosessoren. Lenke til kommentar
JaViZ Skrevet 14. desember 2001 Del Skrevet 14. desember 2001 Quote: Står fortsatt at prosessoren har et avskåret hjørne, stemte ikkje for min XP1700 der var en malt trekant i samme hjørne. riktig.... samme på min XP1600... men ser framdeles hvor hjørnene "skal være" ved å se på pinnene under cpu'n..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå