Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskina slår seg av og på med 3 sec mellomrom..

Anbefalte innlegg

Hei.. Jeg har byggd meg ny maskin for ca ei uke siden..

Fikk litt problemer i går med at ide enhetene mine bare forsvant i xp etter at jeg prøvde å installere vista, som viste seg å ikke ville fullføre installasjonen..

Men når jeg slår på maskina i dag etter en helt vanlig shutdown i går før jeg gikk å la meg, så stod maskina å prøvde å starte men så slo den seg av igjen etter et par sekunder.. Så slo den seg på igjen, sånn stod den å stuka helt til jeg tok strømmen fra den..

Det tok også helt av for ram brikkene mine.. De lysa som viser hvordan dem jobber stod bare å lyste helt villt.. Normalt så står dem å lyser fra grønt til gult og rødt, men da lyste de litt grønt og litt gult og litt rødt, akkurat som det mangla lys imellom..

Kan skrive litt om oppsettet mitt.. :

<Gigabyte GA-965P-DQ6

<Gainward GeForce 7950GX2 1GB

<2 STK Seagate Barracuda 7200.10 400GB SATA2

16MB 7200RPM (Kjører i raid 0)

<Intel Core 2 Duo E6700 2.67GHz

<Corsair TWIN2X 6400PRO DDR2 2048MB CL4

<Hiper Type-R 580W Blå

<Thermaltake Big Typhoon CPU-Kjøler

Detta er det sprøeste som har sjedd meg hitil..

Men det løste seg ved at jeg slo av strøm forsyninga og tok ut kontakta ca 1/2 min..

Da starta bios og windows som ingenting hadde sjedd..

Noen som har noe forslag til hva som kan ha sjedd her??

Først trodde jeg det var bios som hadde tatt kvelden, men det stemte liksom ikke siden jeg har dual bios.. Dvs at jeg har en backup bios som tar over hvis hovedbios tar kvelden..

Så lurer jeg på om jeg har kjøpt meg for liten strømforsyning, men maskina har funka fjell hele uka her da...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Det er av og til at pcen rett og slett trenger å hvile litt så instillinger forsvinner.

Dual-BIOS fungérer vel ved at du må aktivt flytte en jumper for å skrive over BIOS om du får skadet eller feil-flashet BIOS. (slik jeg har forstått det)

Strømforsyningen er fin den.

God helg.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...