Wotan Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 På jobben har vi en del bærbare pc'er. Primært skal disse koble seg til nettet ved hjelp av trådløse nettverkskort. Har alikevel de interne koertene aktivert for de tilfellene hvor folk plugger de i veggen. Men nå får jeg selvfølgelig spørsmål om hvorfor de "henger" seg. Så jeg lurer på om det er noen måte å sette ned timeout for DHCP verdien på det interne nettverkskortet. Forslag om å deaktivere de eller gi de fast IP blir fnyst på. Kortene skal være aktive i tilfelle bruk utenfor dekning av de trådløse HUB'ene. Fast IP er for mye styr da det er snakk om en del pc'er å holde orden på. Lenke til kommentar
knut Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Da må du nok heller endre timeouten i dhcp serveren din. Lenke til kommentar
Wotan Skrevet 4. november 2002 Forfatter Del Skrevet 4. november 2002 Ikke for å være stygg men, hva godt vil det gjøre? Timeouten jeg snakker om er den som styrer hvor lenge kortet skal lete/førsøke å nå en DHCP server før det fortsetter (tar en adr. i 169 (?) segmentet). Når de bruker trådløst er jo ikke tp kabelen plugget i. Får derfor en lang pause under oppstarten hvor det interne nettverkskoertet prøver å få en IP adr. fra en DHCP, mener å huske at det skal prøve i 1 min. før det går videre. Det er den tiden jeg vil ha ned. Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Ligger vel i registeret et sted.... men min løsning på saken: FJERN ET NETTVERKSKORT enten det trådløse eller et vanlig kort. Blir bare kødd med flere nettverkskort aktivert av gangen. Lenke til kommentar
Wotan Skrevet 4. november 2002 Forfatter Del Skrevet 4. november 2002 Om du vil forklare meg hvordan jeg enkelt kan lage en manual for brukerne om hvordan de enkelt kan fjerne og installere nettverkskortet ved behov samt omgå gjennopprettelses programmet vi bruker samt bios passord på en slik måte at de kun får lagt til/fjernet nettverkskortet vil jeg bli svært takknemlig! De brukes i områder med dekning for trådløst uten tilkobling for TP og motsatt. Om noen andre kan gi meg registry nøkkelen som styrer timeouten, takk! PS. Har søkt hos M$ uten stort hell. Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 batch-fil i registeret før brukerne logger på: (aner ikke om kommandoer og sånt stemmer, men dette er hvordan jeg ville gjort det, og så finni ut de nøyaktige kommandoene for dette) if ipconfig | find disconnect { set TPSTATUS=off goto tradlost } else set TPSTATUS=on goto tp } :tradlost disable net-card Trådløst kort enable net-card TP :tp disable net-card TP enable net-card Trådløst kort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå